Wie zal het dit jaar worden Hearts, Celtic, Hibernian, Kilmarnock of de Rangers? typ hier je mening!
Wie zal het dit jaar worden Hearts, Celtic, Hibernian, Kilmarnock of de Rangers? typ hier je mening!
Waarom zet je Hibernian en Kilmarnock erbij??? Die zijn nu al kansloos ook al doen ze aardig mee.
Ik denk dat het Celtic wordt. Ze staan nu ook ruim bovenaan, en Rangers lijkt al definitief afgehaakt te zijn. Hearts is de belangrijkste concurrent voor Celtic, afgelopen week nog 2-3 voor Celtic, laatst 2 minuten scoorde McManus 2 goals voor Celtic!
En nu komt Keane er ook bij, hij kan Celtic ook verdedigend goed op zijn plaats zetten. Ze krijgen in mijn ogen teveel goals tegen, en soms wordt dat je fataal, zoals eerder dit seizoen in de voorronde CL. 5-0 verloren van een vrij onbekende Slowaakse ploeg.
Het zal wel weer Celtic worden................leeping:
Het zal waarschijnlijk inderdaad wel Celtic worden. Er is inmiddels een gat geslagen met Hearts en met de Rangers en de rest is er een ravijn gecreëerd, Celtic ligt met andere woorden mooi op schema. Naaste achtervolger Hearts lijkt een beetje het spoor bijster geraakt te zijn en dat is niet zo verwonderlijk, aangezien die club weinig ervaring in de absolute Schotse top heeft... Rangers dan? Die staan inmiddels zo ver achter, die geloven er eigenlijk toch niet meer in en dat is realistisch, want normaal gesproken laat Celtic geen 17 punten meer liggen in één seizoenshelft. Verder is Celtic natuurlijk ook niet echt zwakker geworden sinds er ene Roy Keane rondloopt, het zal dus saai worden in Schotland!
Mooi begin, maar...Oorspronkelijk geplaatst door hotspur
Ai...da`s jammer. Hearts is de laatste jaren de vaste 3e achter Celtic en Rangers. Ze hebben een goed team, spelen elk jaar Europees en ze hebben een Scheringa rondlopen. Ervaring zat, er lopen genoeg internationals rond.Oorspronkelijk geplaatst door hotspur
Mee eens. Rangers kan het seizoen redden door de wedstrijden tegen Celtic te winnen en de FA Cup te pakken. Celtic verloor daarin, met Keane, met 2-1 van Clyde uit de First Division.Oorspronkelijk geplaatst door hotspur
Ik zal meteen even de stand er bij plakken:
positie club wedstrijden doelsaldo punten
1 Celtic 21 33 51
2 Hearts 21 25 44
3 Hibernian 21 9 38
4 Rangers 21 11 34
5 Kilmarnock 21 6 33
6 Motherwell 21 -2 29
7 Inverness CT 21 2 28
8 Aberdeen 21 -3 24
9 Dundee Utd 21 -12 21
10 Falkirk 21 -21 17
11 Dunfermline 21 -21 13
12 Livingston 21 -27 12
Livingston heeft het alweer moeilijk, net als de laatste jaren. Falkirk begon goed, maar valt terug. Ik verwacht dat Dunfermline zich gaat handhaven.
Normaal gesproken degradeerd de nummer 12, maar dat is afhankelijk van het stadion van de promovendus. Falkirk werd 2 jaar geleden ook al kampioen van de First Division, maar het stadion was niet op SPL niveau en dus was Motherwell geredt van een faillisement en degradatie.
Op dit moment is Saint Mirren de koploper in de First Division, met 9 punten voorsprong op Hamilton en iets meer op de rest: Hun stadion is overigens prima in orde qua SPL niveau.
1 St Mirren 22 13 47
---------------------
2 Hamilton 22 9 38
3 Ross County 21 7 36
4 Clyde 22 4 36
5 St Johnstone 22 13 35
6 Airdrie Utd 22 12 30
7 Dundee 21 1 29
8 Stranraer 21 -5 21
---------------------
9 Queen of South 21 -26 9
10 Brechin 22 -28 8
Brechin en Queen of the South kunnen alvast gaan inpaken.
Maar dat is tog ook pas sinds kort dat ze een rijke baas hebben?Oorspronkelijk geplaatst door Wongraven
Hearts werd idd wel altijd 3de, maar je kon ze niet vergelijken met Rangers en Celtic, je wist van tevoren al dat het tussen die 2 clubs zou gaan. Er werd nooit rekening mee gehouden met Hearts, ze werden altijd genoemd tot Best of the Rest. Nu hebben ze een topploeg, net zoals AZ, maar ze zijn nog geen topclub zoals Celtic en Rangers. Maar Hearts is dus, net zoals AZ, wel op de goede weg om een topclub te worden!
Ik wil ergens in 2006 ook naar een wedstrijd in Schotland, liefst natuurlijk de derby van Glasgow. Om tog Keane ooit een keer te zien spelen!
Ja, oke, maar dat is toch ook alweer twee seizoenen.Oorspronkelijk geplaatst door Keano
Ik denk niet dat Hearts het niveau dat AZ nu haalt ooit zal halen. Teveel geldvoetballers, die dus voor het geld komen en niet zoals bij AZ, voor de trainer of misschien wel de club.Oorspronkelijk geplaatst door Keano
Ik ga naar East Stirlingshire - Queens Park in maart 2006. 3e DivisieOorspronkelijk geplaatst door Keano
Dit is pas net het tweede seizoen, dus ze zijn nog aan het opbouwen lijkt me.Oorspronkelijk geplaatst door Wongraven
Ik bedoelde het meer als vergelijking. Hearts is het AZ van de Schotse Premier League.Oorspronkelijk geplaatst door Wongraven
Lijkt me een mooie wedstrijd. Alleen al om de sfeer te proeven bij de lagere clubs. Ik zou het ook leuk vinden om ooit een wedstrijd te zien in de Engelse 2de divisie.Oorspronkelijk geplaatst door Wongraven
Ik vind het een zeer zwakke competitie.. het lijkt mij beter dat de top 3 samengevoegd word bij de premier league
Ik denk dat Hearts kampioen word
1.Hearts
2.Celtic
3.Rangers
Celtic is zwak bezig aan oefenwedstrijden
Legia Warschau(Pol) 1-0 Celtic
Wisla Krakow(Pol) 2-0 Celtic
D.C. United(VS) 4-0 Celtic
(adu 1 x )
Guadalajara(Mex) 0-0 Celtic
Hearts gaat al wat beter
LASK Linz(Oos2) 1-1 Hearts of Midtlothian
FC Cluj(Roe) 1-1 Hearts of Midtlothian
Preston North End(Eng2) 1-2 Hearts of Midtlotian
Hearts Of Midtlothian 2-0 Osasuna(Spa)
Rangers matig tegen een zwakka ploeg
Jomo Select(ZAf) 0-4 Glasgow Rangers
Sundowns(ZAf) 2-0 Glasgow Rangers
Laatst gewijzigd door MaartenQBAjax; 20 juli 2006 om 09:57
ik zal hem blijven bewerken
Titel veranderd in Schotse Premier League
Verder ben ik niet echt op de hoogte van de selecties van de favorieten. Hearts heeft het vorig seizoen goed gedaan, Glasgow Rangers zullen het in ieder geval beter moeten doen dan vorig seizoen om aanspraak te maken voor de titel.
Ik hoop dat Celtic de titel pakt, vind ik wel een mooie club.
Die oefenpotjes zeggen niks, het gaat om de competitie. Al hoop ik dat de Rangers zich gaan herpakken komend seizoen. Dan kan het een mooie competitie worden met Celtics, de Rangers en Hearts.
Ik hoop op de volgende top 3:
1. Glasgow Rangers
2. Celtic
3, Rangers
Celtic pakt de titel gewoon weer ( verwacht ik ).
Hearts heeft dan wel een Rus, maar dat is nog niet een kampioenenteam. Terwijl Celtic weinig spelers hoeft te kopen/verkopen, omdat het team er gewoon altijd staat. Hearts zal dat wel moeten doen, en dus is het de vraag hoe dat uitpakt. Maar het moet wel heel raar lopen als Celtic het niet wordt, die oefenduels zeggen niet veel natuurlijk, Ajax verliest ook van Spakenburg...
Gretna maakt ook grote stappen pas 1-3 gewonne van Dunfermline die verw8 ik over 1 jaar in de SPL
oefenwedstrijden zeggen vaak niet zoveel, kijk naar Ajax en Feyenoord
Celtic begint met overwinning
Celtic is het nieuwe seizoen in de Schotse Premier League goed begonnen. The Bhoys waren thuis met 4-1 te sterk voor Kilmarnock.
In de eerste helft scoorden Maciej Zurawski en de nieuwe aanwinst Jiri Jarosik de eerste twee treffers. In het tweede bedrijf scoorde de Japanner Shunsuke Nakamura uit een vrije trap en kwamen de bezoekers via Steven Naysmith nog een beetje terug in de wedstrijd.
Zurawski maakte echter met zijn tweede doelpunt van de middag een einde aan de illusies van de bezoekers.
Overige uitslagen:
Hibernian - Aberdeen 1-1
Dundee United - Falkirk 1-2
Dunfermline - Hearts 1-2
Inverness ST - St.Mirren 1-2
Zondag staat Motherwell - Glasgow Rangers op het programma.
Dado Prso voorkomt puntverlies Rangers
Glasgow Rangers heeft onder nieuwe coach Paul Le Guen een winnende competitiestart gemaakt. Motherwell werd met 2-1 verslagen.
Evenals Le Guen op de bank kende Libor Sionko op het veld een gelukkig debuut bij Glasgow Rangers, dat dankzij de Tsjech al na acht minuten de leiding nam. Sionko deed wat Thomas Buffel in de openingsfase had verzuimd.
Het aanvallend onmachtige Motherwell kwam kort na rust onverwacht via Phil O'Donnell langszij, maar door toedoen van Dado Prso boekte Rangers een verdiende zege op de eerste speeldag.
Celtic verliest van Hearts
Celtic heeft vanmiddag de uitwedstrijd bij Hearts of Midlothian verloren. De wedstrijd eindigde in 2-1 doordat Roman Bednar zijn tweede doelpunt maakte in de 87ste minuut. Eerder scoorde Bednar al in de 47ste minuut de openingstreffer. Stilian Petrov maakte na een uur spelen de gelijkmaker voor Celtic.
Voor Hearts is dit een goede opsteker in de aanloop naar de kwalificatieronde voor de Champions League. Aanstaande woensdag speelt Hearts tegen AEK Athene op Tynecastle in Schotland de eerste wedstrijd.
Gisteren speelden de Rangers gelijk tegen Dundee United. Hierdoor gaat Hearts samen met Falkirk en St. Mirren aan de leiding in de Schotse Premier League.
Overige Uitslagen
Aberdeen - Inverness CT 1-1
Glasgow Rangers - Dundee United 2-2
Kilmarnock - Hibernian 1-2
St.Mirren - Motherwell 2-0
Falkirk - Dunfermline 1-0
Celtic heeft zich een week voor de sluiting van de transfermarkt versterkt met Lee Naylor. De 26-jarige linkervleugelverdediger komt over van Wolverhampton Wanderers, dat uitkomt in de Engelse Championship. Gisteren bereikten de clubs al een akkoord en vandaag deed ook Naylor dat. Hij tekende een verbintenis voor drie jaar bij Celtic, plus een optie voor nog een jaar.
Vandaag werd ook Jan Vennegoor of Hesselink aangetrokken. Vennegoor had meerdere clubs voor het uit kiezen en wil het liefst in Schotland aan de slag.
Bron
Vennegoor heeft vandaag in zijn eerste wedstrijd meteen het winnende doelpunt gemaakt voor Celtic!
Old Firm prooi voor Celtic
Celtic heeft de eerste Old Firm van dit seizoen gewonnen. De ploeg - met Jan Vennegoor of Hesselink in de basis - won met 2-0 van stadsgenoot Glasgow Rangers en vergrootte daarmee het gat met de aartsrivaal tot zeven punten.
Celtic begon het duel goed en het was dan ook aan Rangers-doelman Allan McGregor te danken dat de bezoekers na een half uur spelen nog gelijk stonden. Tien minuten voor de rust was McGregor dan toch kansloos op een kopbal van Thomas Gravesen.
Na rust toonde Glasgow Rangers meer offensieve intenties en kregen zij ook wat kansen. Juist toen de bezoekers meer begonnen aan te dringen, viel de treffer aan de andere kant. Vanuit een tegenstoot wist Kenny Miller een kwartier voor tijd het duel te beslissen.
Voetbalzone.nl
Netjes van Celtic, de rangers zijn nu eigenlijk al bijna kansloos voor de rest van het seizoen !!
Ik vind de zwakke start van Rangers erg verassend, aangezien ze in Le Guen toch een Europese topcoach hebben. De sterke reeks van celtic verrast me allerminst. Ze hebben toch een aantal goede spelers aangetrokken zoals Gravesen, Vennegoor en Nakamura. Als Celtic-fan hoop en verwacht ik ook wel dat Celtic kampioen wordt. Hopelijk kunnen ze nu ook eens Europees presteren.
Hearts is dom bezig halen alleen maar Litouwers en Tsjechen
Rangers won afgelopen weekdn de old firm van kampioen Celtic met 2-0. Vorige week war er ook al opschudding in Schotland. Vanaf volgend seizoen zal het nietige Gretna zich onder de grote ploegen van Schotland begeven. De kleine club promoveerde 3 maal na elkaar in even veel jaar. van de derde klasse staat het clubje nu opeens in de hoogste afdeling. Knappe prestatie!
Blunder De Vries komt Pars duur te staan
Na zeven jaar komt er een einde aan het verblijf van Dunfermline Athletic op het hoogste niveau. Een blunder van keeper Dorus de Vries was de genadeklap.
Het doelpunt van Jim McIntyre in de eerste helft van het duel met Inverness CT bracht Dunfermline geen rust. Zeker na rust was het spel zenuwachtig. Een blunder van De Vries deed The Pars geen goed.
De Nederlandse goalie liet een vrije trap van Richard Hastings door de vingers glippen en was zo verantwoordelijk voor de teloorgang die door een late treffer van Rory McAllister verder gestalte kreeg. De Vries was kansloos omdat het schot van richting werd veranderd.
Dunfermline heeft ondanks de degradatie nog kans op een prijs. De ploeg van Stephen Kenny wacht op 26 mei nog de bekerfinale tegen Celtic, dat dankzij twee doelpunten van Jan Vennegoor of Hesselink Aberdeen op een nederlaag trakteerde.
Rangers thuis onderuit tegen Kilmarnock
Het blijft kwakkelen voor de Glasgow Rangers. De Franse coach Paul Le Guen werd halverwege het seizoen al op straat gezet, maar in de buurt van de landstitel kwamen The Gers nooit meer. Ook vanmiddag ging het weer mis; Kilmarnock bleek in het Ibrox Stadium te sterk.
Aanvaller Steven Naismith was de gevierde man aan de zijde van Killie. Hij was verantwoordelijke voor de enige treffer van het duel, door een voorzet van Grant Murray met een volley tot doelpunt te promoveren.
Daarna drongen de Rangers onophoudelijk aan, maar het verzet van de heldhaftige bezoekers werd nimmer gebroken. Met name de doelman van Kilmarnock, Alan Combe, had een aanzienlijk aandeel in het uiteindelijke fortuin voor zijn ploeg
38-jarige Latapy gaat nog een seizoen door
Russel Latapy gaat nog een jaar door met voetballen. De 38-jarige middenvelder, die tevens de assistent-trainer is, heeft nog te veel plezier in het spelletje om te stoppen. Latapy is bezig aan zijn veertiende seizoen in het betaalde voetbal en zijn vierde seizoen voor Falkirk.
Latapy zette na het WK voetbal in Duitsland reeds een punt achter zijn interland loopbaan bij Trinidad & Tobago.
Latapy speelde ondanks zijn gevorderde leeftijd dit seizoen al 36 wedstrijden in de hoofdmacht van Falkirk.
Falkirk aast op Nederlandse amateur
Hahaha de Nederlanders ijn wel ineens beroemd daar in Schotland he.Van de Nederlandse hoofdklasse naar de Schotse Premier League. Jordi Holtkamp van HSC’21 uit Haaksbergen krijgt volgende maand de kans om deze stap te verwezenlijken.
Falkirk, de nummer zes van de voorbije competitie, ziet wel wat in de 28-jarige verdediger. De Schotten verblijven met oog op het nieuwe seizoen van 9 tot 16 juli in Nederland en Holtkamp mag zich dan op de trainingen bewijzen.
Holtkamp is niet de enige Nederlandse amateur die volgend seizoen tegenover spelers als Jan Vennegoor of Hesselink, Evander Sno of Jeffrey de Visscher kan staan. Robert Fik van WKE staat in de belangstelling van Aberdeen, maar twijfelt nog over een overgang.
Trieste aankopen daar in Schotland zeg...
Koop dan eerder spelers uit de lagere divisies van Engeland ofzo (Championship, League One)
Motherwell wil Telstar-coach Nijholt
En hoppa weer messchien een nederlander naar schotland wordt steeds gekker!!!Luc Nijholt keert mogelijk terug naar Schotland. De huidige trainer van Stormvogels Telstar is namelijk in beeld bij Motherwell.
Nijholt, 45 inmiddels, speelde ruim 15 jaar geleden bij de Schotse club, waarmee hij in 1991 de Schotse beker won. De club heeft goede herinneringen aan hem en zou hem graag als coach hebben.
“Mijn zaakwaarnemer heeft twee dagen geleden contact gehad met de club”, zegt Nijholt in The Sun. “En ik heb belangstelling voor de baan. Als speler had ik het daar enorm naar de zin en ik heb altijd gezegd dat ik er graag zou terugkeren als coach. “
Ik vind Schotse competitie wel leuk, jammer dat her zo weinig van word uitgezonden. Maar het zou inderdaad leuk zijn als Nijholt naar Motherwell toegaat. Kan hij misschien voor een stunt zorgen
Het nieuwe voetbalseizoen is vandaag in Schotland alweer begonnen. Het nieuwe seizoen begon met de wedstrijd Inverness - Rangers.
Rangers staat al na 15 minuten op 0-1...
ik hoop dat hibernian lekker mee bovenin meedoet
en dat ze rangers en celtic flink bang maken
uefa cup voor hibernian moet er wel inzitten
Ik hoop dat Rangers het word en ik heb er ook vertrouwen in. Waarschijnlijk ga ik zelf naar the old frim op 20 oct. (50% kans)
WE ARE THE PEOPLE
De Schotse voetbalbond gaat veranderingen inbrengen voor de Schotse Cup. Het huidige concept is zo:
Is de winnaar van de Schotse FA Cup al geplaatst voor de Champions League of de UEFA Cup, dan gaat de UEFA Cup ticket automatisch naar de verliezend finalist. Vorig jaar won Celtic de Cup en omdat Celtic toen al gekwalificeerd was voor de Champions League mocht de verliezend finalist, in dit geval Dunfermline Athletic aantreden in de UEFA Cup.
Ondanks de UEFA Cup plek degradeerde Dunfermline toch uit de hoogste Schotse divisie. De degradanten verloren al vroeg in de UEFA Cup van 2de divisionist BK Hacken uit Zweden. In dezelfde ronder verloor vorig jaar ook Gretna van Derry City, toen Hearts de Schotse Cup won en de UEFA Cup plek naar Gretna ging.
Door deze resultaten kan het Schotse voetbal niet optimaal presteren en moeten de punten vooral worden verzameld door Rangers en Celtic.
De Schotse voetbalbond wil daarom ook het systeem van de Cup veranderen:
De winnaar plaatst zich voor de UEFA Cup, is de winnaar al geplaatst voor een andere competitie, dan gaat de UEFA Cup plek naar de hoogste team die volgt.
ik ben voor rangers, de ploeg van de beste belgische voetballer: thomas buffel(als hij niet geblesseerd is natuurlijk)
Ook dit seizoen gaat celtic kampioen worden(h)
nog 2 dagen en dan is THE OLD FIRM nu bezig. hij begint zaterdag om 12:30. (13:30 nederlandse tijd). Ik kan in iedergeval niet wachten. Wat vinden jullie van dit beladen duel en wat word de uitslag. het gaat trouwens om Rangers - celtic voor de mensen die dit niet begrijpen
Ik denk 3-1 en 0-1 in de rust (h). voor Rangers uiteraard.
Cheers
Live vanuit Glasgow:
morge de grote wedstrijd waar ik al jaren naar toe wilde gaan en eindelijk is het me gelukt. Ik kan niet wachten. Morge 9 uur duiken we al een pub in bij ibrox daarna 12:30 de wedstrijd (13:30 in NL) en daarna natuurlijk weer de pub in. Een heerlijk schema als je het mij vraagt.
Cheers Stephan
komaan rangers!!! 3-1?
En morgen is ook nog de Merseyside derby tussen Everton en Liverpool. Dat worden mooie wedstrijden morgen...
Ik hoop dat Celtic wint, een 0-2 ofzo zou wel leuk zijn
Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)
Favorieten/bladwijzers