Plaats hier Nieuws , Geruchten en Transfers.,
Vanmiddag 17.00 Presenteert fc twente haar nieuwe technische staf voor volgend seizoen
FC Twente heeft het contract van Bas Sibum met één seizoen verlengd. Het contract van de talentvolle middenvelder loopt nu in de zomer van 2007 af. In de zomer van 2003 verruilde Sibum Emmen voor een verblijf bij de Tukkers. Beide partijen zijn tevreden over de langere verbintenis.
“Ik had al een paar keer met de clubleiding gesproken, het is voor iedereen een drukke periode vandaar dat er wat tijd overheen ging voordat we weer rond de tafel zaten. Ik wilde zelf graag bij FC Twente blijven en dan is het natuurlijk erg prettig om te horen dat de club zelf ook verder wil,” aldus Sibum op de website van Twente.
“Twente is een hele mooie club om voor te spelen en dus ben ik blij dat we er uit gekomen zijn. Eén jaar lijkt voor de buitenwereld misschien kort, maar in een jaar kan er veel gebeuren. Daarna zien we dan wel weer verder hoe de zaken ervoor staan.”
Zojuist hebben Fred Rutten en Rene Eijkelkamp een contract getekend bij FC Twente. Het trainersduo is de komende drie seizoenen te zien in Enschede. Fred Rutten wordt hoofdcoach en Eijkelkamp zal de assistent-taak voor zijn hoede nemen.
Rutten was van het seizoen 1999 tot aan 2001 al trainer bij de Tukkers, waarmee hij de winst van de beker als grootste succes zag. “Toen FC Twente mij voor als hoofdcoach wou hebben hoefde ik niet lang na te denken”, aldus de huidige assistent-trainer van PSV. “Ik kom hier om aanvallend voetbal te spelen, daar waar de supporters voor naar het stadion komen”, gaf Rutten als streefbeeld aan.
Eijkelkamp drukte zich vrij tevreden uit over zijn aankomende assistent-rol. “Voor mij maakt het niet zoveel uit wie straks het laatste woord heeft. We zullen samen de beslissingen maken”.
Favorieten/bladwijzers