HALVE FINALE (Al Bayt Stadium)
Río vs DA. Gaat het Marokkaanse sprookje nog verder of stopt het tegen de Fransen?
HALVE FINALE (Al Bayt Stadium)
Río vs DA. Gaat het Marokkaanse sprookje nog verder of stopt het tegen de Fransen?
Laatst gewijzigd door Spekkoek; 11 december 2022 om 10:53
Ik gun het Marokko wel maar ik verwacht dat Frankrijk toch echt te sterk is.
Ik zou het echt heel leuk vinden als het Marokko zou worden, maar het gaat erg lastig worden. Niet alleen omdat Frankrijk zo sterk is, maar ook omdat de meeste sterkhouders er aardig doorheen zitten. Aguerd en Mazraoui geblesseerd geraakt tegen Spanje, tegen Portugal Saïss eruit en Hakimi, Amrabat en Ziyach aan het einde van hun Latijn. Die Atiyat en el Yamiq waren goede vervangers, maar aan zo'n Cheddira en Dari zie je dat het een smalle selectie is.
Anyway, hopen op een wonder dan maar.
Zo, de Poes is aardig op de hoogte. Cheddira is het ergste wat ik ooit op een voetbalveld heb zien hobbelen, maar Dari is wle oké op zich.
Neemt niet weg dat je het niet gaat redden als je centrale blok wegvalt. Aguerd en Saiss krijgen niet zoveel credits als Amrabat of Bonou, maar zijn net zo onmisbaar in het systeem.
Mazraoui mag lekker in het hotelletje blijven. Heeft dit WK niks laten zien. Erger nog, z'n vervanger - die btw in de Marokkaanse competitie speelt - doet het gewoon beter. Mazraoui mag van mij wel op het middenveld ipv Amallah. De allerslechtste van het basisteam.
Maar we gaan het zien. WK is voor mij al geslaagd. Alles na de poule was al bonus. Deze prestatie is imo groter dan WK-winst van een van de overige drie.
Maar leuk dat de Poes een keer z'n rechtse gedachtegang opzij heeft geschoven en zich heeft ontpopt tot de Marokko-expert van het forum.
Niet over nu al geslaagd beginnen DA, de prijzen worden nu pas verdeeld, zowiezo nog 1 keer winnen.
Na zo’n super prestatie moet je niet met nog 2 nederlagen naar huis
Die Atiyat was ook de man van de voorzet op En-Nesyri toch? Zonde dat ie al 27 is, als ie 20 was geweest zou ik hopen dat Ajax hem zou halen. Snel, verdedigend best ok en goede voorzet. Je hoort ook veel over Ounahi, maar die vond ik de eerste wedstrijden niet zo goed. Kans is dat het een eendagsvlieg is. Wel jong nog, dus wat dat betreft. Minder dan Klaassen zal het niet zijn.
Mazraoui lijkt fit te zijn en dat is positief, al is het maar omdat ik me afvraag hoe lang Hakimi het vol zal houden. Toch beter om Nous dan op zijn echte positie in te kunnen laten vallen. Ziyach ook fit zo lijkt het.
Ben benieuwd, wel zin in mooie pot
Doe maar penals !
Nou, vroege tegengoal voor Marokko. Nu moeten ze tegen een topland gelijk al heel ander voetbal spelen. Ze moesten het toch vooral van hun energieke verdedigen en counteren hebben dit toernooi.
Als het 1-1 wordt, dan blijft dat ook zo tot de 120e minuut.
Zou Ounahi nog haalbaar zijn voor Ajax? De clubs zullen wel voor hem in de rij staan nnu. Marokko doet het best goed, maar Frankrijk had het eigenlijk al kunnen beslissen. Jammer dat Afellay in de studio zit. Tenenkrommend.
Club die Ounahi binnen hengelt mag echt in z’n handjes wrijven. Geluk dat die maar bij een Angers speelt, bij een Benfica was het 100M geweest.
Vind Griezmann trouwens wel een serieuze gegadigde voor speler van het toernooi. Hij is zo waanzinnig belangrijk voor het team. Mbappé heeft niet meer zoveel laten zien sinds de achtste finales. Alleen bij de tweede goal zag je even echt zijn klasse. Messi is ook echt een kandidaat.
Het was wel gezellig in Frankrijk.
14-jarige jongen komt om het leven bij ernstige rellen in Frankrijk en België
Na de halve finale op het WK tussen Frankrijk en Marokko (2-0) is het tot ongeregeldheden gekomen in België en verschillende Franse steden. Een veertienjarige jongen kwam onder een auto terecht en bezweek aan zijn verwondingen. In totaal werden in heel Parijs 115 mensen opgepakt, meldt televisiezender BFMTV. In Frankrijk waren meer dan 100.000 politieagenten op de been om de orde te bewaken. In Nederland bleef het, vergeleken met de groepswedstrijden, relatief rustig.
Meteen na de uitschakeling van de Marokaanse nationale ploeg trokken boze fans de straten op om hun onvrede te uiten. In Frankrijk leek het aanvankelijk uit te draaien op feest vanwege de knappe prestaties van het Noord-Afrikaanse land, maar al snel sloeg de stemming om. Onder meer in Lyon, Parijs en Cannes moest de oproerpolitie in actie komen. Aanhangers van Frankrijk en Marokko zochten de confrontatie en beschoten elkaar met vuurwerk. Ook de politie werd bekogeld met vuurwerk.
Een veertienjarige jongen kwam tussen alle ongeregeldheden om het leven. Op beelden die op internet circuleren is te zien hoe de jongen wordt aangereden door een auto. Als de bestuurder van de auto wordt aangevallen door een groep Marokkaanse fans, besluit hij zijn wagen plots om te draaien. Bij zijn poging om te vluchten neemt hij de jongen mee. Ook een andere man raakt daarbij gewond. Voor zover bekend is de bestuurder van de auto nog altijd voortvluchtig. Het voertuig is gevonden en in beslag genomen.
Ook in Nederland was het korte tijd onrustig. Nederlandse Marokkanen trokken onder meer in de Haagse Schilderswijk de straat op om hun onvrede te uiten over de uitschakeling. Ook in de Amsterdamse wijk Osdorp kwam het tot ongeregeldheden. Er werd een noodbevel afgekondigd in de omgeving van de straat Tussen Meer en de Mobiele Eenheid moest optreden, schrijft de NOS. Op andere plekken in het land bleef het tamelijk rustig en waren meer agenten dan supporters te zien. Drie minderjarigen zijn opgepakt voor het afsteken van zwaar illegaal vuurwerk.
-------------------------------
Naar mijn mening zouden de instanties harder op moeten treden bij rellen: schiet een paar van die relschoppers dood en het houdt snel op.
Jammer dat die fans hun eigen gun factor zo hard verpesten
Ietwat rigoureus. Heb niet het idee dat er in Frankrijk met fluwelen handschoenen wordt ingegrepen. Een 14 jarige relschopper. Daar is imo onderweg iets fout gegaan.
Leuk voetbal maar te weinig resultaat.
Maar deze generatie kan nog wel een WK mee toch?
Hoogkamp (15 december 2022)
https://youtube.com/watch?v=VcOWarTL4PY&feature=shares
Dit was wel aardig, Marokkaanse supporters die het uitfluiten van de Marseillaise niet pikten.
Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)
Favorieten/bladwijzers