Ja, wie heeft er gelijk in deze. Mij is geleerd bij tegenstrijdige bronnen geen van beiden te geloven.
Ja, wie heeft er gelijk in deze. Mij is geleerd bij tegenstrijdige bronnen geen van beiden te geloven.
Kijk, ook nog minder slecht nieuws op zo'n mooie dag als deze. Liefst had ik gezien dat ie met pek en veren was weggestuurd, maar door de achteruitgang voldoet voorlopig ook voor mijn gemoedstoestand.
Godverdegodver.......... Maar dan kan ie morgen alsnog met pek en veren weg. Ook goed, sterker, beter zelfs.......Update 8 maart 17.40 uur - Munsterman ontkent berichtgeving over vroegtijdig vertrek
Joop Munsterman heeft razendsnel gereageerd op het gerucht dat hij per direct zal vertrekken bij FC Twente. Volgens de voorzitter, die aan het einde van het seizoen afgelost zal worden, is hier absoluut geen sprake van: "Ik blijf tot het einde van het seizoen. Er is nog genoeg te doen", maakt Munsterman duidelijk aan FOX Sports. Gerald van den Belt had het nieuws ook al ontkend.
Waarschijnlijk word Joop straks gewoon gedwongen te vertrekken. Ondanks hij zelf niet wil
Ja,ja..... het spel is begonnen...... En deze is van gisteren.....FC Twente vraagt schuldeisers langere termijn voor aflossing van schulden
FC Twente vraagt zijn schuldeisers om langer te mogen doen over het afbetalen van leningen. Dat laat de nieuwe voorzitter Aldo van der Laan weten aan de Twentsche Courant Tubantia.
Door de termijn van afbetaling te rekken, worden de aflossingen lager en is het voor het noodlijdende FC Twente minder moeilijk er financieel weer bovenop te komen.
Last van 5,4 miljoen euro per jaar
Twee banken hebben hypotheken verstrekt van samen 33 miljoen euro, die in 25 jaar afgelost moet worden. De krant rekent voor dat dit een last is 5,4 miljoen euro per jaar. Zeven particulieren hebben geld aan de club geleend. De gemeente Enschede heeft FC Twente ook een lening verstrekt van 20 miljoen euro voor de verbouwing van het stadion. Daarvan is nu nog een schuld van 17 miljoen euro over.
De gemeente heeft al toegezegd de club waar mogelijk te willen helpen, maar ook dat die hulp niet kan bestaan uit financiële steun. Wethouder Eerenberg zei gisteren op vragen uit de gemeenteraad dat hij de club heeft gevraagd met een voorstel te komen. Dat voorstel bestaat nu waarschijnlijk uit het rekken van de afbetalingstermijn. De politiek in Enschede is bang dat de gemeente van dat geleende geld niets meer terug ziet. Wethouder Eerenberg zegt alle vertrouwen te hebben in de club.
Bron
Om je kapot te schamen......... En Munsterman blijft gewoon zitten.FC Twente had betalingsachterstand bij Enschede, maar is inmiddels weer bij
FC Twente heeft vorig jaar een boete gekregen van de gemeente Enschede omdat ze een betalingsachterstand had opgelopen. Die achterstand is inmiddels weer ingelopen. Dat antwoordt wethouder Eerenberg op vragen van PvdA en SP. Garanties heeft de gemeente Enschede niet, maar op basis van de contacten met de club vertrouwt ze erop dat FC Twente zijn betalingsverplichtingen blijft nakomen.
De club heeft nog een lening uitstaan van 17 miljoen euro bij de gemeente Enschede vanwege de laatste verbouwing van het stadion. Nu de financiën van FC Twente onder druk staan, wil de politiek weten of de leningen en de rente nog afgelost wordt en afgelost kan worden. Volgens wethouder Eerenberg is dat het geval. FC Twente heeft toegezegd dat ze ondanks de financiële moeilijkheden de lening afbetaalt en zich ook verplicht aan de voorwaarden die bij de lening horen, zoals het sociaal maatschappelijk project Scoren in de wijk.
Vorige week bracht de KNVB FC Twente drie punten in mindering omdat de club zich niet kon houden aan zijn eigen bezuinigingsplan. De club moet nog forser snijden in de eigen organisatie om aan de eisen van de KNVB te voldoen en financieel gezond te worden.
Financiële steun niet aan de orde
Een dag voor dit naar buiten kwam heeft FC Twente de gemeente op de hoogte gebracht. De politiek is zich ervan bewust dat FC Twente van groot belang is voor de stad en wil weten wat de gemeente kan doen. Financiële steun is niet aan de orde. "Dan mogen we meteen naar Brussel vanwege staatssteun", aldus Eerenberg.
De SP vroeg zich af of FC Twente de lening wellicht versneld kan aflossen, zodat Enschede er zeker van is dat het geld binnenkomt. "Daar help je FC Twente helemaal niet mee. Wij hebben dan geen geld, maar wel een voetbalclub failliet gemaakt". Hij heeft FC Twente gevraagd om met een voorstel te komen voor hulp. "De bal ligt nu bij FC Twente."
Bron
Aflossen is ook een vorm van schulden betalen.
Ik vrees dat er de komende tijd nog wel meer lijken uit de kast komen Radicofani.
Las ergens dat Twente 6 miljoen terug moet in salariskosten volgend jaar. Dat gaat normaal gesproken dus om minstens 5 spelers.
En met de verkopen komt ook maar een beperkt bedrag binnen ivm die deals met Doyen.
Gaan zware jaren worden.
Bernardo (10 maart 2015)
Ik zou je om die langere termijn niet zoveel zorgen maken, die zullen ze wel krijgen. Schuldeisers zien ook liever hun geld wat later terug, dan deels of helemaal niet terug na een faillissement. Echter kan het natuurlijk wel goed dat er nog veel meer in de doofpot is gestopt wat er nog uit gaat komen.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=240047
Zou heel onverstandig zijn denk ik, en ook verschrikkelijk dom. Blijf in ieder geval nog een jaar of twee/drie lekker ballen in de ED.
Oei oei. Zal Doyen blij mee zijn...
Nouja, allemaal prima, maar Van der Laan springt wel, samen met wat anderen, wel even in de bres en pompt flink geld om de acute geld nood te verhelpen. Dat dan weer wel.
TwenteTom (21 maart 2015)
Ja, je kunt wel wat zeggen,
maar ik hoop dat de economie verder aantrekt en ook FC Twente hier dan weer van gaat profiteren.
Waarom zou het iets met de crisis te maken hebben?
FC Twente is de enige club die een stadion in eigendom heeft, maar met de kosten die dat met zich mee brengt per jaar moet je je afvragen in hoeverre je dit in de nabije toekomst nog wil en kan.
Dit zijn bedragen waar je normaliter gewoon goede speler s voor zou kunnen kopen ieder seizoen.
Doordat het financieel tegen zit en heeft gezeten de laatste jaren zijn de kosten voor het stadion feitelijk te hoog.
Radicofani (22 maart 2015)
Youri Mulder en Theo Snelders straks weg bij FC Twente.
Ook 12 spelers kunnen vertrekken na het lopende seizoen.
Weer wat puinenhopen van Joop verwijdert:
Wel sneu dat ze hem nu transfervrij moeten laten gaan. Dat dan weer wel.C Twente verliest Bengtsson per direct aan Malmö FF
FC Twente verliest Bengtsson per direct aan Malmö FF
FC Twente is eindelijk verlost van Rasmus Bengtsson. De 28-jarige verdediger kwam woensdag een vierjarig contract overeen met het Zweedse Malmö FF, de club waar hij zijn jeugdjaren doorbracht.
'Ik heb vijf mooie jaren bij FC Twente gehad en ik zal de club, de supporters en de sfeer in het stadion missen', vertelt Bengtsson op de clubwebsite. 'Ook buiten het veld kijk ik terug op een fijne periode. Het is voor mij speciaal dat ik terugkeer naar Malmö, de stad waarin ik ben opgegroeid. Als jonge speler ben ik bij Malmö FF begonnen en heb daar de hele jeugdopleiding doorlopen. Ik heb een speciale band met de stad en de club.'
FC Twente wilde afgelopen zomer al af van Bengtsson, die met zijn jaarsalaris zwaar op de begroting drukte. Er diende zich toen echter geen nieuwe club aan die naar de zin was van Bengtsson, die vervolgens in Enschede bleef. De afgelopen maanden kwam de verdediger bij FC Twente nauwelijks nog aan spelen toe, ook al door een spierblessure. Bengtsson stond sinds 2010 onder contract bij FC Twente, dat hem nu transfervrij laat vertrekken naar Malmö, dat over ruim een week begint aan de Zweedse competitie.
De viervoudige international van Zweden startte zijn profloopbaan bij Trelleborgs FF en kwam via Hertha BSC in juli 2010 bij FC Twente terecht. In totaal speelde Bengtsson 114 officiële wedstrijden, waarin hij negen keer scoorde. Met de Tukkers won hij de KNVB-beker en twee keer de Johan Cruijff Schaal.
vi.nl
Nee, de Japanse Yen.
Munsterman toch per direct weg haha.
Jammer, hij had nog wel even door mogen gaan van mij
AFCArjen ( 2 april 2015)
Je loopt ruim 5 kwartier achter, Keiser...
Sterkhouder Joop?
Er zijn op het moment 29 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 29 gasten)
Favorieten/bladwijzers