Hidz (23 juli 2018)
Kan me herinneren dat Makelele destijds zijn interlandloopbaan eindigde en dat ik meen Domenech hem er toch bij wilde hebben, wat Makelele eerst weigerde, maar dat hij toch kwam toen er met een schorsing werd gedreigd. Belachelijk natuurlijk, spelers mogen zelf weten wanneer ze klaar voor hun land zijn.
LFCMokum (23 juli 2018)
Dit zei Müller na het WK:
Hij wijst zijn eigen tekortkomingen naar Ozil. Als je zoiets zegt dan vind ik je een engnek. Die man speelde als een drol en kon gewoon toegeven dat hij niet goed genoeg was of in ieder geval zijn mond houden."Als je wereldkampioen bent, lig je onder een vergrootglas en word je geconfronteerd met zaken die niets met voetbal te maken hebben", zei Müller na de nederlaag tegen Zuid-Korea en daarmee de uitschakeling op het WK (0-2). "Daar krijgen we nu de rekening voor gepresenteerd."
Ik zie daar niet echt een verschuiven van eigen tekortkomingen naar Ozil in. Hij zegt alleen dat wanneer het resultaat er niet is, iedereen vanalles en nog wat gaat aangrijpen om spelers neer te sabelen. Misschien dat er andere quotes zijn, maar in wat je hier post zie ik weinig verkeerd.
Gekkies.
Erdogan noemt behandeling Özil in Duitsland onaanvaardbaar
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zich fel uitgesproken tegen de behandeling van voetbalvedette Mesut Özil in Duitsland. Hij zegt het onaanvaardbaar te vinden dat de speler met een Turkse achtergrond op een racistische wijze is bejegend om zijn religieuze opvattingen.
Özil maakte zondag bekend dat hij niet langer zal uitkomen voor de Duitse nationale ploeg. De middenvelder van Arsenal voelde zich diep gekwetst door alle negatieve reacties die los kwamen nadat hij vlak voor het WK in Rusland met Erdogan op de foto was gegaan in Londen. ,,Met pijn in mijn hart stop ik als international zolang ik racisme en een gebrek aan respect voel'', stelde de middenvelder van Arsenal, die zich met name door de Duitse voetbalbond onheus behandeld voelde.
Zijn beslissing om te bedanken voor 'Die Mannschaft' kwam na het WK, waar Duitsland roemloos afdroop na de groepsfase. Opnieuw was er veel beroering in het land en zelfs bondskanselier Angela Merkel kwam met een verklaring. Zij respecteerde zijn besluit. ,,Hij is een geweldige voetballer en heeft veel gedaan voor het nationale team'', liet ze weten, om eraan toe te voegen: ,,Duitsland is een land waar mensen met een achtergrond als immigrant welkom zijn. Integratie staat ook hoog bij ons op de agenda.''
Erdogan nam het op voor Özil. ,,Een dergelijk racistische behandeling van een jonge man, die alles heeft gegeven voor het Duitse nationale team, vanwege zijn religieuze overtuiging, is onaanvaardbaar'', meldde de president aan verslaggevers bij het Turkse parlement. ,,Ik heb Özil inmiddels gesproken en hoe hij hiermee omgaat verdient de grootste bewondering.''
Als Erdogan het zegt is de behandeling waarschijnlijk absoluut aanvaardbaar. Is dat ook weer uit de wereld.
Laird (24 juli 2018)
Peerk (25 juli 2018)
Ozil was geen slachtoffer van racisme. Aldus Manuel Neuer de Arische prins.
Nog een leuke:
What Germany captain Manuel Neuer did not say about Mesut #Özil’s exit: “It’s wrong to single him out. We all made mistakes. Racism is bad.”
— Felix Tamsut (@ftamsut) August 3, 2018
What he did say: “He found his reasons… This topic is exhausting… We need players to give everything for their country.”
Leadership? pic.twitter.com/jr3r6Pm6W2
Lijkt er een beetje moe van te worden. Triest van Ozil dat hij Hoeness en Neuer zo irriteert met zijn uitspraken. Zij kunnen zich immers volledig inbeelden in of het wel of geen racisme is. En dat is het zo te zien duidelijk niet.
somagunner ( 3 augustus 2018)
No Bob, no party.
Bob komt hier vast wel nog op terug. White privilege ten top of niet Bob?
Wat vinden die blonde Duitsers met blauwe ogen het toch leuk om Ozil te vertellen dat hij lult en er geen enkele sprake van racisme was! Toni Kroos is de volgende. Weer een Bayern product trouwens.
Je stigmatiseert zelf net zo hard, droeftoeter.
AjaxAmsterdam (16 augustus 2018),Río (16 augustus 2018)
Klopt. Kan Bayern verder weinig aan doen. Crackhead.
Germany's team vs. France. #GERFRA �������� pic.twitter.com/gQQRaBL6sn
— DW Sports (@dw_sports) September 6, 2018
RaulVilla ( 6 september 2018)
Waar is DMF als je hem nodig hebt.
Muller nog steeds als basisspeler hebben in big 2k18. Duitsers verdienen niks, behalve een goed pak slaag.
Mertesacker kan zich ook niet voorstellen dat er sprake van racisme is binnen het Duitse voetbal. Alweer een ekte blonde Duitser met blauwe ogen! Raar dat die het nooit heeft meegemaakt!
asroma4 ( 6 september 2018)
Uli Hoeneß (Bayern Munich president): "Ter Stegen and Neuer? We will not accept a change in Germany's goalkeeper position. Before that happens we will stop sending players to the national team." [bild via md] pic.twitter.com/rLEbdl5mzX
— barcacentre (@barcacentre) September 25, 2019
Gooi hem gewoon weer een paar jaar de cel in. Vreselijke vent.
Er zijn op het moment 8 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 8 gasten)
Favorieten/bladwijzers