Vond dat scheiden van politiek en sport nog zo'n gek idee niet. Zeker op wereldniveau. Als je dat niet meer scheidt, blijf je bezig namelijk.
Wat is dat nou weer voor whataboutism. Moeten we de dode slaven maar negeren? Of een verbod op homoseksualiteit? Als je de ogen van de wereld op je wilt hebben moet je niet verrast zijn dat mensen kritisch op je zijn.
Bonevacia (22 november 2022)
Je moet wel alle politieke uitingen toestaan of geen enkele mijns inziens. Vind het nu een beetje dubbelzinnig.
Zo meteen gaan we dan een WK in de VS ook boycotten want die doen ook gare dingen etc.
Vroeger mocht niks, daar kon je wat van vinden maar het was wel consequent, je zou nu alles kunnen gaan toestaan maar ik weet niet of dat dat de bedoeling was van het spelletje. Dat we zo meteen een Zwitserland-Servië krijgen waarin het alleen maar over Kosovo gaat enzo. Kan wel hoor.
Senegal is gewoon beter dan NL. Van Gaal man o man wat een debiele opstelling en formatie.
De Ligt is onze Harry Maguire.
Of 4-3-3 of Blind eruit voor een aanvallende back. Nederland moet het spel maken, maar kan dat totaal niet op deze manier. En i.t.t. 2014 is er ook geen Robben om e.e.a. te forceren.
De Ligt heel slecht vandaag.
Pfoeh, wat is die matig zeg. Dat is voorlopig geen al te beste keuze. Tempo verder te laag, en veel te slordig in de passing. Moet directer gespeeld worden voorin, zoals net dat schotje van Berghuis. Janssen aanspelen, terugleggen en uithalen. Gakpo veel betrokken in het spel, maar vaak te lang aan de bal of haalt het tempo eruit.
Vind het wat raar dat Van Gaal op het laatste moment zo op zijn opstelling gaat sleutelen. Dat hij gezien de vorm van de keepers voor Noppert kiest kan ik nog wel begrijpen, maar De Ligt in de basis had ik niet gedaan. In dit systeem is hij duidelijk ook wat minder comfortabel aan de rechterkant. Nederland speelt slecht, defensief met name, maar er had wel gescoord moeten worden in het eerste kwartier.
En jammer van die One Love-band inderdaad. Waar de spelers van Iran serieuze straf in eigen land riskeren door het volkslied niet mee te zingen is men bij de Oranje en de KNVB bang voor een gele kaart. Wees dan creatief en geef de band aan iemand anders of zo.
Ik zou Gakpo op de plek van Bergwijn zetten, Berghuis naar 10 en Koopmeiners er bij denk ik. Of Gakpo er uit, dat kan ook ipv Bergwijn. Is me een beetje om het even eigenlijk nu. Dan heb je net wat meer balans op het middenveld, heb het idee dat Gakpo daar wat in zijn taken verzaakt ook.
De Ligt is de laatste jaren echt wel getransformeerd tot een dikke lomperik
Poulefase alvast overleefd. Keurig.
Ik denk 2-0.
Thomas83 (21 november 2022),UltraMarijn (21 november 2022)
Deze goal mag op naam van Noppert, geweldige spelhervatting
Makkie dit. Senegal kan er niks van. Heeft Louis goed gezien.
Noppert MOTM. Niks fout gedaan en meer dan dat. En voor de rest ook niemand die echt uit blonk. Wel negatief, dat was de Ligt.
Klaassen nu al speler van het toernooi.
Die tweede helft was eigenlijk nog slechter. Frenkie nog nooit zo slordig gezien. Er begon pas weer lijn in te komen nadat Van Gaal laat begon te wisselen. Klaassen had een bijzonder nuttige invalbeurt. Zo volwassen. Overigens helemaal niet zo verkeerd om stroef aan een eindtoernooi te beginnen. Beter groei je er een beetje in. Dit was de eerste wedstrijd waarin twee partijen tegenstand boden, maar voorin was Senegal wel echt volslagen tandeloos.
Op de cruisecontrole naar de kwartfinale zo, en dan Van Gaals magie hopelijk.
Volgende pot in ieder geval Timber er bij in plaats van de Ligt en Gakpo bij voorkeur voorin want op 10 was het toch niet echt. En tegen Ecuador heb je ook iemand naast Frenkie nodig waardoor dat risico niet wordt afgestraft zoals vandaag, dus Koopmeiners dan daar. Berghuis dan naar 10 om het spel te verdelen en Bergwijn kind van de rekening (wat gezien de vorm niet per se gek is ook).
Blij dat Stoppert het zo goed deed. Lekkere maar moeizame overwinning
Prima keeper. Met Bijlow waren dit geen 3 punten geweest.
Toch een voordeel als je fan van Groningen bent, dan ben je zulke matige wedstrijden gewend.
Verschil van Vitesse naar dit Nederlands elftal was niet heel groot, van beide krijg ik bloedende ogen.
Zie net pas de persco met Bergwijn, beschamend.
Wat zal Louis weer voor basisopstelling hebben bedacht. Depay hopelijk 45 minuten spelen.
En maar weer hopen dat noppie de 0 houdt, wordt een mooie zak geld voor Heerenveen.
Janssen en De Ligt ingeruild voor Klaassen en Timber.
En Noppert voor De Knot.
Qatar in de eerste wedstrijd duidelijk last van de zenuwen, gaat vandaag al wat beter. Deze keeper is wel een avonturier, had daar eigenlijk een fout van verwacht. Het is nu een verdediger, al is het ook wel flink ongelukkig. Alle omkoping verhalen kunnen definitief naar het rijk der fabelen met die niet gegeven pingel. Dit was er meer eentje dan die van Portugal gisteren. Je hoeft hem niet te geven, maar elders op het veld wordt hier sowieso voor gefloten.
Oké, nu is het gespeeld
Qatar is echt heel slecht.
In ieder geval hun eerste verdiende goal gemaakt. Te vaak foutjes om echt kans te maken wel. Senegal wederom een matige vertoning, zou toch een klein wondertje zijn als die door de poule komen. Al is dit wel een beter resultaat dan Ecuador door meer gescoorde goals zeker? Kan voor de laatste wedstrijd nog wel eens een rol gaan spelen.
Koopmeiners in de basis.
Arre moede.
Logische wijzigingen wel. Berghuis is geen middenvelder, Koopmeiners wel. En ook die heeft een goede trap. Benieuwd naar Ecuador. Die leken best taai in de eerste wedstrijd. Alleen dat was maar tegen Qatar natuurlijk, dus lastig in te schatten.
Die Gakpo kan op zich wel wat
De wereldbeker kan ons niet ontgaan. Alles zit mee, haha. 1 halve kans gaat er in en de tegengoal onterecht afgekeurd. Noppert ligt praktisch al op de grond, of die jongen nou wel of niet het zicht ontneemt maakt toch weinig uit? Het is niet alsof hij hem dan wel zou kunnen hebben.
Hoogkamp (25 november 2022)
Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers