Voor
Tegen
Voor, maar met promotie/degradatie
Tegen, ondanks promotie/degradatie
Geen mening
Wie glaasje MoëtDAZN are willing to pay $3.5 billion for the TV rights to the European SuperLeague if it goes ahead. [
@Gazzetta_it
]
|
@SkySports
UK have just said on air that an announcement will be made from the 12 clubs at 9:30 UK time 10:30 CET.
J-Roc (19 april 2021)
https://twitter.com/theMadridZone
2230 een persconferentie. Kroenke heeft ook hierin een kwalijke rol gespeeld. Eikel.
voskat (18 april 2021)
Dit.
| "I'm a #MUFC fan and I'm absolutely disgusted."
— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) April 18, 2021
| "They are an absolute joke."@GNev2 gives a brutally honest reaction to reports that England's biggest clubs are expected to be part of plans for a breakaway European Super League. pic.twitter.com/VfJccHgybc
Fries (18 april 2021),Gladde Chevin (18 april 2021),Hidz (18 april 2021),KingKerrie (18 april 2021),King_Eric (18 april 2021),LostWords (20 april 2021),sa2sa (18 april 2021),Thom Yorke (19 april 2021),voskat (18 april 2021),Yakovlev (19 april 2021)
Don Perez, iedereen was bezig met corona, deze was al bezig met planning SL.
Heb jullie altijd gezegd, Real Madrid CF is de kwade genius van het voetbal. Besef hoe clean deze sport zou zijn zonder die club.
Ik heb m'n vasten bijna moeten verbreken hierdoor. Dit wordt weer veel content de komende dagen.
| Stan Kroenke of Arsenal was eager for the Super League to go through. He was Perez's best 'mate' in this. Kroenke sees Super League as the way to make Arsenal "the biggest team in the world". @BBCSport #rmalive
— Madrid Zone (@theMadridZone) April 18, 2021
Real Madrid en The Arsenal de twee grootste clubs ter wereld!
Hoe komen ze voor een super league überhaupt bij Arsenal uit. 16/17 voor het laatst in de CL.. Arsenal zou zich beter vanuit de Mediocre league omhoog kunnen werken.
Zeus (18 april 2021)
Was toch totaal 20 teams? 15 vast en 5 die zich elke jaar kunnen kwalificeren. Kwalificatie gelijk 300m zag ik?
Kennen jullie dat verhaaltje van Rupsje Nooitgenoeg?
Arsenal is net als die ene skere uitkeringstrekker binnen de vriendengroep die met de ballers een keer uitgaat en in de club het hardst roeptoetert in z'n neppe D2-truitje en geleende Prada-schoenen. Uiteindelijk gaan hij en z'n autistische tweelingbroer THFC, die maagd is, met de nachtbus naar huis.
Florentino gaat die Kroenke op 'n gegeven moment toch sausen zodra die niks meer aan 'm heeft. Oh en kijk hoe de massa nu voor PSG gaat juichen in de CL haha.
Gladde Chevin (18 april 2021),Tinussz (18 april 2021)
Lijkt me vooral heel klote als je hierdoor net in een aantal andere sporten meerdere bonden krijgt met ieder een eigen kampioen die niet tegen elkaar mogen -_-
J-Roc (19 april 2021)
DanielAlves (18 april 2021)
Ik zie ze ook nog voorstellen wedstrijden in China te gaan spelen, alles voor het geld.
Hou toch op. 'Zin in'. Voetbal stelt geen reet voor zonder supporters, al gaat het meer en meer om de sympathisanten die thuis op de bank zitten tegenwoordig. Daar wordt het geld verdiend. Nou, ik hoop dat het implodeert en dat er een boycot komt. Kunnen al die Aziatische en Amerikaanse kijkertjes de sport overeind houden, want met de supporters en je lokale trots heeft het geen zak meer te maken.
Ik ben niet iemand die tegen Modern Football is, maar dit is zo achterlijk als het maar zijn kan. Het is hebzucht, met de bedoeling om een steeds groter stukje van de taart voor jezelf te reserveren, zonder daar iets tegenover te hoeven zetten. Madrid-Ajax is drie keer leuk voor een supporter die zijn club wil volgen, maar daarna gaan die tripjes toch echt tegen staan en veel teveel geld kosten. Überhaupt is de normale supporter al buitengesloten, want je kunt er donder op zeggen dat de ticketprijzen ook de lucht in zullen gaan.
En waarom? Wat wordt het spel er nou beter van? Waarom niet een salary cap afspreken met elkaar en gewoon eens de kosten inperken, in plaats van altijd maar meer, meer, meer. Want waar stopt dit? Intercontinentale competities straks? En denk ook eens aan de structuur die je kapot maakt. Of denk je echt dat PEC Zwolle nog een jeugdopleiding op kan zetten als de revenuen uit de Eredivisie drastisch omlaag gaan als Ajax niet meer meedoet. Dat de gesprekken bij de koffieautomaat op maandagmorgen gaan over Ajax-Arsenal ipv Ajax-PSV? Natuurlijk niet, mensen verliezen de band met de competitie en hun club, want er is niets meer om voor te strijden. Een paar clubs per land, en in jouw voorbeeld één Nederlandse club, wordt stinkend rijk en de rest moet daar maar iets tegenover zetten.
Het is belachelijk. Tegen elke vorm van sportiviteit in. De huidige CL is al één grote farce, waarbij het in de hand wordt gewerkt dat clubs in de top vijf competities gegarandeerd honderden miljoenen bij kunnen schrijven als ze zich kwalificeren en de andere competities worden afgescheept met een fooitje. Een gedrocht is het. En die Super League is nog twee tandjes erger.
Bernardo (18 april 2021),DonK (18 april 2021),Fries (18 april 2021),Gladde Chevin (19 april 2021),Hidz (18 april 2021),Hoogkamp (19 april 2021),J-Roc (19 april 2021),KingKerrie (18 april 2021),LostWords (20 april 2021),marcel013 (18 april 2021),Peerk (19 april 2021),The Man (18 april 2021),UltraMarijn (19 april 2021),voskat (18 april 2021),Wastum (19 april 2021),Yakovlev (19 april 2021)
Als je voetbal puur als entertainment ziet vind je dit misschien een goed idee. Anders kan ik me echt niet voorstellen hoe je dit zou kunnen toejuichen. Voetbal is voor mij emotie, en ik vind dit een verschrikkelijk slecht idee.
Bernardo (18 april 2021),Hoogkamp (19 april 2021),KingKerrie (18 april 2021),voskat (18 april 2021),Wastum (19 april 2021)
Je kunt het ook vanuit een ander perspectief bekijken. Heeft Ajax de waarde van de eredivisie niet al lang genoeg kunstmatig hoog gehouden? Als er promotie en degradatie mogelijk is zie ik dit niet echt als valide argument. De Keukenkampioendivisie heeft ook een mindere waarde vanwege de eredivisie erboven. Historie lijkt me ook niet echt een goed argument, want er veranderen constant dingen en niet alles kan altijd hetzelfde blijven als 100 jaar terug.
Neemt niet weg dat er imo nog genoeg goede argumenten tegen zijn (alsmede voldoende argumenten voor, mits de competitie in de juiste vorm opgezet wordt waar het niet op lijkt). Lees vooral veel subjectieve argumenten die neerkomen op subjectieve zaken als unfair, niet sportief en geen emotie. Ik denk dat je sowieso verkeerd bent in het betaalde voetbal als dat de prioriteit heeft.
Daarnaast klopt het volgens mij niet dat clubs meer verdienen aan de voetballiefhebber thuis op de bank dan de fan die naar het stadion gaat bij de grote clubs. De gemiddelde fan is ook gewoon debet aan dit systeem in standhouden. Als je eigen club of land meedoet aan ongure toernooien als het WK in Qatar, zijn er maar weinig mensen met genoeg principes om niet te kijken. Dan blijf je dus alles waar je zo erg tegen bent, gewoon steunen. Als individu kun je daar natuurlijk geen impact op maken, maar als je mening breed gedragen wordt moet je in deze tijd van social media genoeg op touw kunnen zetten om wel een impact te hebben.
somagunner (18 april 2021)
Storm in een glas water?
- Put out a story to put pressure on UEFA
— Alex Kay-Jelski (@AlexKayJelski) April 18, 2021
- Get everyone in a massive, angry flap
- Take the insults because there’s huge money at stake
- Come to a new CL agreement and put the super league back in the cupboard again till leverage is needed next time.
- Repeat#SuperLeague
A decision on the new Champions League format has been delayed until next month after hitting a late stumbling block over how the commercial and broadcasting rights will be sold to European football's elite competition.
https://www.business-standard.com/ar...3001002_1.html
Niet eens een stream? Fuck off.
Iedereen die hier zin in heeft mag per direct een ban krijgen op de voetbal gerelateerde topics hier. Jack heeft het mooi verwoord.
Ik hoop echt dat dit is om de Uefa onder druk te zetten. Laten we hopen dat dit geen doorgang gaat vinden.
Wastum (19 april 2021)
Er zijn op het moment 35 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 35 gasten)
Favorieten/bladwijzers