0-0 tegen Iran was ook niet alles geweest. Wales speelt de laatste wedstrijd tegen Engeland en normaal win je dat niet. Levert US-Iran een winnaar op, zou Wales het daar dan tegen afleggen.
Was dat scenario gebeurd had je gezanikt dat Wales maar meer lef had moeten tonen tegen de Perzen.
Een Engeland wat waarschijnlijk al geplaatst is, dus minder noodzaak en wellicht spelers rust geven. Kan je best een gelijkspel halen, ze hadden het zelf zelfs al over hen uitschakelen dus aan zelfvertrouwen geen gebrek. En Iran door die dikke nederlaag op doelsaldo bij een winst wss minder dan Wales, dus dan zou alleen de VS niet mogen winnen. Desalniettemin met deze matige ploeg en hoe het zich allemaal ontwikkelde meeste kans voor Wales geweest.
Engeland gaf bijna nooit wat weg op de laatste twee toernooien zoals vandaag. Kalvin-Philips wordt gemist bij hun. Het was lelijk voetbal maar wel een slot op de deur. Bellingham kan niet spelen als een dubbele pivot lijkt het.
Een tegenstander die wel tegenstand biedt en Foden gaat nodig zijn om het open te breken.
Exact. Maar van de week vond jij Mount voor Foden juist nog de goede keuze toch? Betreft je andere punt, snap het maar Philips speelt toch ook bij z'n club amper? Want dan is dat wel echt een serieus nadeel en bezwaar om hem nu op te stellen. Zeker op die positie wil je toch iemand die gewoon 90, of zelfs 120 minuten evt. in de knock-out fase kan spelen.
Mooie open wedstrijd. De VS moet wel scoren om een kans op een resultaat te maken.
Mount stelt een beetje teleur en beetje verversen. Amerika speelt met goede pressie soms en dan heb je weinig aan Mount. Met Foden krijgen ze meer ritme onder balbezit.
Mount vind ik een goede speler als loper op middenveld maar met Bellingham erbij is dat iets te veel zo te zien. Bellingham kan de bal ook niet bij zich houden.
Ajacied16 (25 november 2022)
Hulde voor de Amerikanen. Ook al creëerden ook zij niet veel, ik heb wel genoten van de energie, focus en lef in hun spel. Ze deden ook geen domme dingen en rekten zelfs geen tijd. Ik dacht echt dat Engeland op een gegeven moment wel grote kansen zou krijgen. Dat is ze totaal niet gelukt. Alleen die kans voor Kane in blessuretijd eigenlijk.
Het is een cliché voor een reden.
Ze waren wat realistischer dan tegen Wales, toen was het pijpje na een uur leeg. Was wel een bloedsaaie wedstrijd. Weet niet wat Foden heeft misdaan bij Southgate, maar hem niet eens brengen is echt een schande.
somagunner (25 november 2022)
Waarom was Pepi nou ook al weer niet mee naar het WK? Vond dat een van de weinige lichtpuntjes van Groningen, en beschikt over het scorende vermogen wat USA echt duidelijk mist. Zie zo snel niet in hoe ze het verschil gaan maken vandaag.
Prima gespeeld.
Nou zo dus. Goede aanval en hun 'topscorer' uit de WK-kwalificatie (met 5 goals, 1 minder dan bijv. Nigel Hasselbaink van Natio) die het dan doet.
Pas de eerste goal uit een vrije trap volgens mij? Dit fake WK haat afstandsschoten en vrije trappen.
Ajacied16 (29 november 2022)
Amerika zakt wel ver weg. Helpt ook niet dat de beste spelers afgehaakt zijn.
Maakt de commentator het niet wat spannender dan het is? Het is een uitputtingsslag, maar Iran weet ook niet echt iets heel serieus te creëren. De Amerikanen moeten het van hun kracht hebben. Die redden het denk ik wel.
Wat liet hij zich ook meeslepen bij die duik van Iran zeg.
Gare pot, gare teams, wordt een gare 8ste finale.
Haha ja echt he? Ook in de studio uiteindelijk de conclusie 'te licht' voor een penalty. Het was niet te licht voor een penalty, het was gewoon een onvervalste duik. Dat handje is niet bijster slim, maar had nul invloed op de spits.
VS is toch geen ploeg om bang van te worden. Het oogt allemaal heel indrukwekkend in dat hoge tempo, maar het ziet er vooral flitsend uit. Onderaan de streep is het gewoon een middelmatig team, met blessuregevoelige spelers die moeite hebben met scoren. Het is even de vraag of ze spelen zoals vandaag en hun eerste wedstrijd, of toch meer behoudend zoals tegen Engeland. In het eerste geval moet je de eerste helft door staan. Maar een team dat weinig goals maakt tegen Van Dijk, Aké en Noppie zou dat normaal gesproken moeten lukken. Dan zijn ze na een uur op en ga je ze kapot spelen met alle ruimtes die op het middenveld komen met een ingevallen Berghuis. In het tweede geval wordt het meer een tactisch steekspel, maar gaat de meer kwaliteit die wij hebben ook de doorslag geven. Als dat het wordt kan het wel een grote zaadpot worden vrees ik.
Thomas83 (30 november 2022)
Nou, wat zag het er flitsend uit. Allemaal steenkoolballers.
VS doet me in veel dingen denken aan het Tsjechië van 2020…
Amerika simpel door. Dit is hun kans als die paar spelers er weer bij zijn.
Río (30 november 2022)
Er zijn op het moment 7 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 7 gasten)
Favorieten/bladwijzers