Toch vrij simpel groepswinnaar
Toch vrij simpel groepswinnaar
Drie NL clubs gewonnen. Mooi man.
Correctie, 4 clubs en allemaal door. Wat een weelde.
Lazio 8 gele kaarten + rood. Ik dacht dat Sarri van het voetballen was?
Heb je wel gekeken?
Beste coëfficiëntenweek ooit:
— Michel Abbink (@sportzeloot) November 3, 2022
✅️ 4 zeges
✅️ Moddervette Feyenoord-bonus
✅️ 8 punten erbij in duels
✅️ 2 bonuspunten AZ
✅️ 5 bonuspunten Feyenoord
✅️ PSV-bonus was al binnen
✅️ 4 overwinteraars
✅️ Riante marge op POR
CL 2024/2025 met 2 of 3 Nederlandse clubs pic.twitter.com/Yc5AOVjpIr
Volgende ronde allemaal exit, acht ik als zeer waarschijnlijk. Hoe groot is die marge op Portugal nou daadwerkelijk? Moeten die echt toernooien gaan winnen of gewoon allemaal een rondje beter doen dan de Nederlandse clubs?
De dikke vette 5-punten bonussen zijn nu wel klaar. Als Sporting de EL en Braga de CoL halen ze ons vast in, maar verder is het allemaal erg onwaarschijnlijk.
Waarom zou Ajax er trouwens uitvliegen tegen een nr 2 uit de EL?
Het kan natuurlijk erg tegen zitten met de loting (Ajax - ManU, PSV-Barca/Juve), maar ik zou me niet al te veel zorgen meer maken.
Porto en Benfica zijn natuurlijk ook snel klaar straks.
Ik zeg niet dat Portugal het beter gaat doen, de vraag was hoeveel beter ze het moesten doen om ons te bedreigen. Ik denk dat de Nederlandse clubs exit gaan. Het is natuurlijk wel de vraag hoe alles er in het voorjaar uitziet en loting afhankelijk maar toch. Over Ajax kan ik niet al te enthousiast worden (United, Roma, Union, Monaco lijken me sowieso lastige hordes. Nantes, Rennes en Midtjylland zou het wel moeten kunnen doen). PSV tegen Barcelona, Leverkusen, Sporting, Salzburg, Shakthar, Sevilla en Juventus lijken me allemaal wedstrijden waar ze de underdog zijn. Feyenoord speelt hun volgende ronde tegen een van deze 14 teams (namelijk een winnaar uit de tussenronde), dus die gaan sowieso exit tegen deze teams. Zeker aangezien dan de mindere helft ervan uitgeschakeld is. En AZ krijgt ook best een stevige tegenstander als winnaar van de tussenronde (Bodo Glimt, AEK Lacarna, Ludogorets, Braga, Sheriff, Lazio, Qarabag en Trabzonspor zakken af. Die spelen dus een tussenronde tegen nummer 2 Fiorentina, Anderlecht, Lech Poznan, Partizan, Dnipro, Gent, Cluj en Basel).
Ik zie maximaal 2 Nederlandse ploegen door gaan, maar acht de kans op 0 ook zeer aanwezig. Grote kans dat de marge op Portugal voldoende is, maar Porto en Benfica maakten wel echt indruk in de CL en Sporting en Braga zitten in dezelfde vijver als PSV en straks AZ. Was benieuwd hoeveel beter zij het moeten doen, maar met al die bonuspunten is dat wellicht een ingewikkelde rekensom.
Oh ja en volgens een simulatiemodel heeft Porto de laagste kans om PSG te loten en is het ook waarschijnlijk dat zij en Benfica Liverpool ontlopen (aangezien de kans op Bayern Liverpool 40% is). Als dat gebeurd dan maken ze tegen elke tegenstander gewoon serieuze kans
Laatst gewijzigd door Ajacied16; 4 november 2022 om 13:13
Johan C ( 4 november 2022)
Helaas, Portugal moet Nederland voor blijven.
Voor Nederland is het wel prima. 1 CL-spot die tot in den treure door Ajax geclaimd wordt waardoor PSV en ander gajes daarvan verstoten blijft en zich niet op die manier kunnen ontwikkelen. Dit net zolang totdat we naar een andere competitie kunnen.
En voor het geval je het vraagt:
Ben ik zo bang voor de concurrentie met PSV als ze ook CL-gelden zouden krijgen? Ja
Zou het niet goed voor het "Nederlandse voetbal" zijn als Nederland een plaatsje stijgt? Ja, maar dat wil ik niet. Buiten Ajax hoop ik dat het allemaal in elkaar zakt.
Overigens welkom thuis aan alle Ajacieden hier.
De loting ziet er inderdaad niet supermakkelijk uit maar denk dat de NOS heel aardig toelicht waarom het bijna niet meer mis kan gaan:
https://nos.nl/artikel/2451026-twee-...t-meer-misgaan
Hoofdredenen, die je inderdaad niet echt noemde: het scheelt na deze week al 3 punten, best veel; bonuspunten zijn inmiddels vergeven (spelen in Champions League levert niks extra meer op); Portugal begon als nummer 6 clubs, Nederland met 5, dus Portugal gaat alle nog te behalen punten moeten delen door 6 i.p.v. door 5.
Inderdaad tenzij Portugal en Champions League en Europa League wint ofzo lijkt me dat Nederland gewoon zesde gaat staan.
Vond dit juist een heel slecht artikel van de NOS met een suggestieve kop. Zie dat het nog iets is uitgebreid want eerst was dit de enige reden:Dat Portugal nog twee clubs over heeft in de Champions League is geen nadeel voor Nederland. Voor een zege op het hoogste niveau krijgt een club namelijk evenveel punten als in de Conference League. Bovendien is de kans op een nederlaag in de sterke Champions League groter..
En dat is natuurlijk bullshit als je kijkt naar de mogelijke lotingen, dan hebben Porto en Benfica zelfs meer kans op punten behalen dan Ajax en PSV denk ik. Verder laten ze hier ook buiten dat de plaatsing van Feyenoord en AZ al meegeteld is maar Portugal met Sporting en Braga nog wel wat meer kan behalen doordat die nog spelen. Al geldt voor Braga het bonusaspect niet echt, aangezien dat pas in de halve finale is (maar dat geldt dan ook weer voor AZ). Denk dat het redelijk reëel is dat Portugal meer punten gaat scoren dan NL, maar het is goed mogelijk dat marge groot genoeg gaat zijn. Met name dat door 6 delen is wel een belangrijke factor waar ik inderdaad even niet aan gedacht had.
Schijnbaar vanmiddag een loting voor de kneuzenteams.
Stuk boeiender dan de CL in elk geval.
Ajax - Union Berlin
Sevilla - PSV
Berlin, kunnen er geen kut van.
Berlijn. Top!
Hup Ajax, PSV, Midtjylland, Fiorentina, Brugge en Inter!
Portugezen relatief makkelijke loting.
Union Berlin is wel een interessante tegenstander. Ze zijn dit seizoen best een stuntploeg in de Bundesliga, tot voor kort tenminste. met Sheraldo Becker als de man van de goals.
Het is dat Braga nog Fiorentina kreeg maar de loting was wel in het voordeel van de Portugeze. Denk dat Ajax over twee potjes wel moet winnen van Union, zeker als we dan in februari zitten. Of Union moet echt het Leicester van Duitsland zijn en niet boven hun stand leven, dan ga je er wel gewoon af. Sevilla is dan weer precies andersom, ranglijst technisch staan die ver onder hun stand maar verwacht ik over twee wedstrijden toch sterker dan PSV. Zeker als Gakpo daar vertrokken is.
Dat zijn een boel aannames.
Hopelijk kunnen alle clubs nog wat punten scoren.
Kijk ook wel een beetje uit naar MU-Barca.
Hopen op een paar zware wedstrijden. Gun Nederlandse clubs nog wel extra ronde.
Geldt uiteraard ook voor de NL clubs een niveau lager.
Weghorst en Malacia beiden basis. Ten Hag neemt het niet zo serieus denk ik.
Prima hoor maar dit is toch nooit hands
Ajax geen bal tussen de palen gekregen. Matig.
Psv voetballend prima maar resultaat heel matig.
Prima speler die ocampos
Zou een meevaller zijn als 1 van de 2 het redt vanavond.
Doe maar een gelijkspel bij Berlijn en PSV mag wel winnen.
PSV weer tenenkrommend.
Heitinga verrast met de achterhoede.
Slimme actie van die psv fan zeg….
Ajax net zo treurig.
Maar goed zondag walk over dan is alles vast weer koek en ei.
Heeft Heitinga door dat hij mag wisselen?
Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)
Favorieten/bladwijzers