Zo'n 5e man ineens is wel echt pure ongein.
---------- Post toegevoegd om 21:58 ---------- vorige post was om 21:54 ----------
Hoppa, nog eentje vanaf het eigen doel zo eroverheen
Zakelijk.
Zo'n 5e man ineens is wel echt pure ongein.
---------- Post toegevoegd om 21:58 ---------- vorige post was om 21:54 ----------
Hoppa, nog eentje vanaf het eigen doel zo eroverheen
Zakelijk.
Ik heb gel zooltjes gekocht voor in m'n zaalschoenen en ze lopen/rennen/schieten echt een stuk lekkerder. Ik sta een stuk beter op mijn voeten met die dingen en niet onbelangrijk heb vrijwel geen blaren meer.
Prestaties gaan ook met de week vooruit. De pondjes er met de week af.
Ik ben van plan met een groep vrienden een zaalvoetbalteam op te richten, weet iemand waar ik kan zien hoe duur dit is en of het eventueel wel mogelijk is in mijn regio|?
Vanavond met 5 maten helemaal onder tafel getikt door 5 bierbuiken van rond de 40. Lopen konden ze niet maar het leek wel een machine die constant patronen uitvoerden. Behoorlijk onverdiend 4-4 gespeeld na 50 minuten.
Moet er overigens wel aan toevoegen dat 3 van onze 6 vanochtend om 6 uur de kroeg uitrolden
Laatst gewijzigd door Sheva7; 30 december 2011 om 02:12
Trouwens, lekker filmpje:
Binnenkort voor het eerst in een soort competitieverband spelen.
Vond het altijd leuk om in te vallen in een vriendenteam of, bijna leuker nog, in het team van mijn vader. Nu eens kijken hoe het mij af gaat in Nederland.
Heb sowieso een gigantisch verschil in manier van voetballen gemerkt tussen Catalonië en Nederland.
Mijne zijn ondertussen volledig afgesleten. Ga binnenkort nieuwe bestellen. Geen gekke kleuren of iets dus gewoon een mooi prijsje zoeken.
Het EK zaalvoetbal gaat weer van start.
Dit jaar zal het gehouden worden in Wit-Rusland en doen er twaalf teams mee.
Hier het schema:
Bron: http://www.uefsfutsal.org/?p=620May 14th, Monday
16:30 South-Ossetia – Russia
18:00 Slovakia – Belgium
19:30 Opening ceremony
20:00 Norway – Belarus
May 15th, Tuesday
16:30 Catalonia – South-Ossetia
18:00 Latvia – Slovakia
19:30 Czech Republic – Norway
May 16th, Wednesday
16:30 Russia – Catalonia
18:00 Belgium – Latvia
19:30 Belarus – Czech Republic
May 17th, Thursday
Quarter-finals
1). 14:30
2). 16:15
3). 18:00
4). 19:15
May 18th, Friday
14:30 Match (5th-7th place)
16:15 Match (5th-7th place)
18:00 first semi-final
20:00 second semi-final
May 19th, Saturday
12:00 7th place
13:30 5th place
15:00 3rd place
17:00 Final
19:00 Closing ceremony
Ik tel 9 teams in de quote? Beetje apart ook dat ook niet-landen meedoen aan een EK.
Beetje vreemd inderdaad. Ook dat Spanje en Italie niet mee doe is enigzins vreemd te noemen.
Na wat googlen kwam ik terecht op een website die aangeeft dat het EK in januari was in Kroatie met Spanje als kampioen.
Deelnemende landen:
Kroatie, Roemenie, Tjechie, Portugal, Spanje, Turkije, Rusland, Italie, Oekraine, Slovenie, Servie Azerbeidjaan.
Wat dit toernooitje met Catalonia en South Ossetia dan is?
Dit is van de UEFS.
Je kunt hier de aangesloten landen zien. Omdat Catalonie meedoet, is spanje eruit gegaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFS
Omdat ik het al een paar keer gedaan heb en dit het topic er niet voor is (er bestaat een ander voor), zal ik niet op het politieke plaatje ingaan.Recently UEFS (futsal) and UEFA (football) have been discussing the European futsal management. UEFS is a specific governing body for futsal and UEFA has the futsal as a committee beside football. UEFS has been organizing European Championships several years before UEFA organized their own.
Wel kan ik alvast zeggen dat men maar beter kan wennen aan het idee dat bv Catalonie meedoet aan internationale toernooien. Het zal ongetwijfeld nog wel even duren, maar het proces is niet meer te stoppen (al is het maar vanwege de jurisprudentie) en je zult ze steeds vaker mee zien doen. Kans is groot dat in de kielzog van Catalonie ook o.a. Baskenland hetzelfde pad zal volgen.
Bijna vergeten:
Gefeliciteerd Belgie!
Final Score:
1. Belgium
2. Czech Republic
3. Russia
4. Catalonia
5. Belarus
6. Slovakia
7. Norway
8. South-Ossetia
http://www.uefsfutsal.org/?p=620
Marlène landskampioenschap verloren aan die lame Eindhovenaren.
Gisteren mijn debuut gemaakt bij LTC 6 (Assen-Peelo) uit tegen Smilde '94 2. Na ruim een jaar niet meer gebald te hebben, was dit wel weer even wennen. Toch mooi met 3-5 gewonnen en de verlossende 5e goal gemaakt. Nu wel overal spierpijn en mn knie voelt niet goed. Kan wel merken dat ik ook geen 20 meer ben...
Overigens niveautje boerenkool en GGOG (Groot Gebracht Op Gras)
Vanavond weer volle bak tegen Roden 5 in de Peelohallen. Kwam er vorige week achter dat we spelen op een houten vloer, heb daar altijd zo'n hekel aan.
Maar goed, 2 wedstrijden gespeeld, 6 punten en een doelsaldo van 14-5. Koppositie consolideren vanavond, spannend!
Was de moeite ook niet, 14-6 gewonnen.
3 gespeeld, 9 punten, 28-11
Laatst gewijzigd door KingKerrie; 11 oktober 2012 om 14:50
Gisteravond een bizar slot gekend tijdens ons wedstrijdje. Een 'topper', wij stonden 1 met 12 uit 4 en we speelden tegen Ruinerwold, de nummer 2 met 10 uit 5.
We hadden dus goede zaken kunnen doen. Helaas waren onze twee veelscorende spelers afwezig, papagedoe enzo. Dat krijg je als je allemaal wat ouder wordt. Voor onze tegenstander was he natuurlijk een interessant duel, dus iedereen was aanwezig, allemaal begin-20'ers en fit.
Met nog 1 minuut 15 te gaan was de stand 4-4, waar wij eigenlijk dik tevreden mee waren. Op dat moment schiet een speler van hen op doel, waar onze doelman de bal half tegenhoudt, maar in tweede instantie hem klemvast heeft. Uiteraard beginnen de spelers te schreeuwen en te appeleren dat de bal over de lijn geweest zou zijn (logisch, zouden wij ook doen). De scheidsrechter heeft het noooooooiiiiiit kunnen zien, maar ging in op het appèl van de spelers, en gaf een goal.
Protesten en twee gele kaarten aan onze kant hielpen niets, sterker nog, de scheids besloot direct af te fluiten, zodat wij onze eerste verliespartij van het jaar leden.
Zulke oude mannetjes doen het natuurlijk allemaal in hun vrije tijd en staan er voor ons, maar zulke oude seniele mannetjes doen mij hopen dat wij zo snel mogelijk promoveren, zodat er fatsoenlijke scheidsrechters op ons programma komen te staan. Uit het niets beslist hij zomaar een belangrijke wedstrijd, daar valt niet tegen te voetballen.
Het vervelende van de 4e klasse is dat er verschillende 'nieuwe teams' (net als wij) in zitten. Vaak is het niveau hoger dan de 3e en 2e klasse, maar kom er eerst maar eens uit.
Qua verliespunten staan we nog bovenaan, maar dit geintje moeten we niet al te vaak hebben.
Zoals in vrijwel elke regio wordt er in de winterstop in Leek een groot futsaltoernooi gehouden tussen veldteams. Omdat futsal in Leek en omgeving erg leeft (Leekster Eagles) stijgt het niveau jaarlijks behoorlijk. Het grappige is dat het rotdorpje Boerakker, dat op het veld geen reet voorstelt, toevallig twee basisspelers van de Eagles heeft en het erg goed doet. Daartegenover staat van een dorp verderop (Oostwold) de vereniging Pelikaan S. Deze vereniging is een aantal jaren geleden opgekocht door een iets te rijke huisjesmelker, waardoor veel gladde jochies en echte zaalvoetballertjes ernaar toe zijn gegaan, onder andere international Yoshua st. Juste.
Pelikaan S is in de regio dan ook niet zo geliefd, omdat deze jongens speciaal lid zijn geworden voor dit toernooi. Op het veld spelen zij niet eens mee. Toch een vorm van competitievervalsing. Boerakker daarentegen speelt met louter jongens die geboren en getogen zijn in dit dorp, wat de prestatie alleen maar knapper maakt.
Vorig jaar was Pelikaan S - Boerakker de finale, twee ploegen die op het veld 5e klasse spelen, hadden alle 1e en 2e klassers de hielen laten zien.
Afgelopen zaterdag waren beide ploegen bij elkaar in de poule geloot. De laatste wedstrijd werd de beslissing. Boerakker moest winnen, Pelikaan S had voldoende aan een gelijkspel om door te gaan. Waar het 7 minuten voor tijd 5-2 was voor Pelikaan S, won Boerakker uiteindelijk met 6-5. Was een topwedstrijd. Op zulke momenten merk je dat amateurvoetbal en regiowedstrijden het mooiste voetbal levert wat bestaat. Ontzettend genoten, zaterdag de finale-avond.
Voor het geval je een half uurtje niets te doen hebt, kijk en geniet. De nr. 14 van Pelikaan S (rood) is international, de nrs 9 en 11 van Boerakker (geel) en 10 van Pelikaan S spelen bij Leekster Eagles, eredivisie.
Laatst gewijzigd door KingKerrie; 10 januari 2013 om 09:57
Bob Sacamano (19 oktober 2013),marcel013 (10 januari 2013)
Een beetje hetzelfde idee als het Protos Weering dus? Was afgelopen zaterdag de finale. HHC (topklasse) gewonnen in de finale van Hollandscheveld (3e klasse). Mooi voor zo'n klein clubje ook dat ze in de zaal dan gewoon kunnen opboksen tegen top- en hoofdklasseteams (Hoogeveen, Nieuw-Buinen oa).
KingKerrie (10 januari 2013)
Haha, lees net dat een jongen uit Boerakker, Rense Dijk, dit weekend op pad moet met Jong Oranje. De eerste (en waarschijnlijk enige) Boerakkemer ooit in een Oranje-shirt!
Heb dat jong nog getraind toen hij een F-je en een E-tje was.
Bob Sacamano (19 oktober 2013)
Chimaera (17 december 2013),J-Roc (17 december 2013),marcel013 (17 december 2013),WiseGuy1897 (17 december 2013)
Chimaera (17 december 2013),marcel013 (17 december 2013),PlayaBanboy (17 december 2013),Sheva7 ( 6 februari 2014)
Genieten hoor dat EK futsal op Eurosport. Nu een pot of 5 gezien en met een aantal ploegen me heerlijk vermaakt.
ja is gaaf, mooi dat portugezen en italianen ook hier duiken etc
Maar hoe gruwelijk is die Ricardinho?!
die is alleen een baas als die de 4-4 maakt.
Hij strikt z'n veters in balbezit, geeft panna's en no look passjes. Dan heb ik geen goals meer nodig.
Pizzakoerier ( 6 februari 2014)
benieuwd of Rusland-Spanje ook net zo boeiend wordt.
Brazilie-C - Spanje ja.
Op Eurosport 1, goed alternatief voor tijdens de rust bij Ajax.
Die 1-1 zat er wel aardig van die Russen....
even naar de koelkast en meteen 2-2
Hoppa. 3-2 Rusland.
Zoals die Russen die ballen binnen kegelen, zou je zo inruilen voor de Armenterosjes en Verhoekjes van deze wereld.
Hoogkamp ( 6 februari 2014)
Geniale naam ook van die Rus: Fukin.
Russen hadden het al lang en breed moeten beslissen.
3-3 2 minuten voor tijd.
Genieten zeg. Damn
Wát een goal, dat het past is knap zeg..
Rusland dus toch.
Lekkah! Rusland met de goal. Nog 1 minuut.
Er zijn op het moment 7 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 7 gasten)
Favorieten/bladwijzers