Van der Schaaf maakt geslaagde rentree
Remco van der Schaaf heeft gisteravond met succes zijn rentree gemaakt. De middenvelder van Vitesse speelde een dik uur mee met Vitesse A1 bij Jonge Kracht. „Het ging goed”, zei Van der Schaaf na het verloren oefenduel met de zondag eersteklasser (1-0). „Ik heb zo’n zeventig minuten gespeeld, gewoon als verdedigende middenvelder. En de knie heeft zich wel goed gehouden.” De 27-jarige controleur op het middenveld onderging op 5 oktober een knieoperatie. Bij die ingreep door clubarts Frejlach is een stukje van de beschadigde buitenmeniscus verwijderd. Voor zijn herstel zou zes tot acht weken staan, maar Van der Schaaf is bezig aan een wondersnelle rentree. „Ik had gelijk een goed gevoel na de operatie”, aldus Van der Schaaf, die zich op 23 september verstapte in de gewonnen thuiswedstrijd tegen Heracles. „Toen ik van de operatietafel kwam, en later toen ik thuis kwam, voelde het meteen goed. De dokter heeft het goed gedaan. Het kraakbeen en ook de rest van de knie, het zag er allemaal goed uit. Dat was natuurlijk prettig om te horen.”
De prangende vraag luidt nu hoe het vooralsnog snelle herstel van de voetballer zich verder zal ontwikkelen. „Het is afwachten hoe de reactie morgen (vandaag, red.) is”, aldus Van der Schaaf. „Ik verwacht niet dat de knie vol vocht zal zitten, maar dat moet je altijd maar afwachten.” Van der Schaaf wil nog niet praten over zijn rentree in de hoofdmacht van Vitesse. „Op dit moment kan ik daar nog niets over zeggen. We moeten eerst de reactie afwachten en dan is het aan de medische staf hoe het verder gaat. En daarna gaat het erom wanneer de trainers me mee willen ne*men naar een wedstrijd.”
Bron: De Gelderlander 25-10-2006
Favorieten/bladwijzers