Bizarre wanprestatie van Utrecht. Ze leken het nog te krijgen van de keeper, maar dat vonden ze sneu. Vraag me af of ze nog een bal naar een medespeler hebben gekregen in de tweede helft. En die Lonwijk is verre van klaar hier voor, onbegrijpelijk dat Venema niet aan de bak kwam. Te hopen dat Dalmau en Bahebeck snel gewoon er bij zijn.
Bloed kookt amk.
Ons 'geluk' is dat Denemarken, Cyprus, Tsjechië en waarschijnlijk ook Oostenrijk (Sturm Graz moet er twee maken in twintig minuten) vanavond ook één ploeg kwijt gaan raken.
Zeus ( 1 augustus 2019)
voskat ( 2 augustus 2019)
Het is vooral kut dat elk punt die je binnen haalt als club, wordt gedeeld door 5.
Utrecht is dit seizoen dus niets meer dan een parasiet voor het Nederlands voetbal.
Maarja, Van den Brom en voorrondes..
Tof man, daarvoor doe je alle moeite om de play offs te winnen.
Die had je nog niet gehad? Wel toch? Het was lekker geweest als FC Utrecht hier door had gekomen en misschien nog een rondje, maar daar laten we het als Nederland zijnde echt niet liggen. Het zijn vooral Feyenoord en in mindere mate PSV die structureel te weinig punten pakken in Europa. Die moeten gewoon standaard de groepsfase van de EL overleven en incidenteel als nummer twee de CL in.
In principe hebben we vooral Oostenrijk als concurrent, de rest heeft nog wel een gat te overbruggen voordat we daar last van krijgen. Die 11e plaats is cruciaal.
Tuurlijk, maar ieder jaar denk ik toch dat we clubjes uit Bosnië enzo toch wel moeten kunnen hebben. Tzal wel naïef zijn..
Moet ook kunnen, maar de mentaliteit is er niet. Ben echt weer bang voor een horrorscenario waarin er geen Nederlandse club in de Europa League actief is..
PSV tegen de nummer 8 van Noorwegen. Voor de punten echt een must dat ze zowel thuis als uit winnen. AZ tegen een ploeg uit Oekraïne, maar zie ze dat nog wel ternauwernood halen. Ben vooral bang dat Feyenoord uitgeschakeld wordt door Tbilisi.
Heb over Ajax ook een slecht voorgevoel. Men gaat er links en rechts zo makkelijk vanuit dat t wel goed komt. Hoop echt dat de spelers t net zo benaderen als Real uit. Maar vrees dat dat moeilijk is.
Laatst gewijzigd door qsh0x; 2 augustus 2019 om 01:19
*NERAZZURRI* ( 2 augustus 2019)
marcel013 ( 2 augustus 2019)
Dat zegt niks. Vanaf plek 80 ofzo wordt het vooral bepaald aan de hand van het land waar je vandaan komt. Ze kunnen even weinig hebben gepresteerd in Europa als een willekeurige club uit een grotere competitie en toch 200 plekken lager staan.
LFCMokum ( 2 augustus 2019)
*NERAZZURRI* ( 2 augustus 2019)
Die play-offs voor Europees voetbal zsm afschaffen. In 11 jaar is het maar één club gelukt (Utrecht in 2010) om de groepsfase te halen. Uiteraard is het geen enkel excuus voor de wanprestatie van gisteren, maar laat die gasten dan in ieder geval een week of twee langer vakantie houden.
Ja en Ajax naar Duitsland dan spelen ze ook wat vaker geen Europees.
Johan C ( 2 augustus 2019)
Tja, het is kiezen. Je kunt niet beide hebben. Je kiest of voor veel clubs, of voor late instroommomenten. Je kunt niet minder clubs dan Andorra afleveren, maar later instromen dan Engeland of Spanje. De kans dat Messi morgen bij PSV tekent acht ik realistischer dan jouw scenario.
Zal vast wel weer een lastig verhaal worden, maar van Mariupol moet je echt wel kunnen winnen. Dat is absoluut geen hoogvlieger en zijn vorig jaar op het randje in de kampioenenpoule terecht gekomen. Die gasten hebben een marktwaarde van 9 miljoen euro...
Spelen ze trouwens gewoon in Mariupol? Zie dat ze daar wel het reguliere seizoen zijn geëindigd, maar in de EL speelden ze in Odessa. Als dat weer zo is spelen ze dus niet eens voor de eigen fans, Odessa is namelijk fucking ver.
Zou mooi zijn al denk ik dat we daar met Bayern en Borussia zeker top 3 materiaal zouden zijn en normaal gesproken om plaats 2 en 3 zouden moeten knokken. Uiteraard met uitschieters naar boven en naar beneden. Op termijn zouden we denk ik een serieuze bedreiging voor Bayern kunnen vormen.
Utrecht had gisteren ook moeten winnen. Als ze bij AZ dezelfde gedachte hebben zoals jij nu beschrijft, dan kunnen ze zomaar de boot ingaan. In Europa komen andere kwaliteiten kijken, maar als ik zie hoe Utrecht en PSV als een stelletje wijven zich presenteren op het veld... Wat dat betreft is de 'Hollandse ziekte' er nog steeds niet uit.
Die Willem Janssen doet errug zun best, maar echt puur verdedigen kan tie niet, de 2 - 1 begon hij hem. Verder was de keeper ook niet in vorm.
Utrecht was uit beter dan thuis, maar het elftal staat nog niet, speler s waren zoekende en faalden in de mogelijkheden.
Dat kan en moet beter daar.
Er zijn op het moment 6 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 6 gasten)
Favorieten/bladwijzers