Lammers volgt Pastoor op bij Excelsior
Excelsior heeft in John Lammers een nieuwe hoofdtrainer gevonden. De 47-jarige oud-voetballer is de opvolger van Alex Pastoor. Hij vertrekt komende zomer naar NEC Nijmegen.
Excelsior bevestigt de aanstelling van Lammers vrijdag op de officiële website. Lammers was de afgelopen twee seizoenen reeds als assistent van Pastoor werkzaam bij de club. Wie Lammers komend seizoen assisteren bij zijn werkzaamheden is nog onbekend.
"Ik heb altijd de ambitie uitgesproken dat ik hoofdtrainer wilde worden, dus ik vind het heel erg leuk om straks op eigen benen te staan", reageert Lammers verheugd op zijn aanstelling. "Op het moment dat je als trainer het veld op stapt, ben je de baas. Dat geldt voor de hoofdtrainer, maar ook voor de assistenten. Dat zal straks met de mensen die mijn assistenten worden niet anders zijn."
Excelsior bleef afgelopen seizoen middels de nacompetitie behouden voor de Eredivisie. Lammers rekent zich niet rijk. "Het wordt opnieuw een zwaar jaar. Maar dat is juist de uitdaging. Niet alleen voor mij, maar voor heel Excelsior. Vorig jaar hadden we al weinig spelers met Eredivisie-ervaring en nu zal dat wellicht nog minder zijn."
Naast Lammers was Excelsior ook met andere kandidaten in gesprek. "Excelsior heeft ook tegen mij vanaf het begin gezegd dat ze met twee mensen in gesprek waren en dat één van hen het zou worden en dat is uitgekomen", aldus de oud-speler van onder meer Willem II, NAC Breda het Franse Toulon.
Favorieten/bladwijzers