Momus (23 januari 2013)
Giovani (23 januari 2013)
Giovani (23 januari 2013)
Mag het nu bij NEC gaan proberen. Het tlent heeft ie wel, maar zolang ie te flegmatiek blijft spelen gaat ie het ook daar moeilijk krijgen. Je kan nou eenmaal niet alleen maar aanvallend meedoen als je op het middenveld staat. Verdedigend je mannetje staan en meters maken hoort er ook bij.
Zijn grote probleem is dat hij bijna elke wedstrijd onzichtbaar is. Als je aanvallende middenvelder sta, doe je dan toch iets verkeerd. Heeft verder wel een goed neusje voor de goal.
AZ heeft zich al aardig versterkt in deze transferperiode. Willie Overtoom is natuurlijk gekomen van Heracles. Verder hebben we ons versterkt met Jonas Heymans, een 19-jarige linksback die transfervrij overkomt van Lierse. Daarnaast is ook Aron Johansson gekomen. Een IJslandse spits die speelde voor Aarhus en gedeeld topscoorder is van de Deense competitie. Hij komt, volgens Voetbal International, voor ongeveer anderhalf miljoen over. Daartegenover staat het vertrek op huurbasis van Falkenburg en waarschijnlijk ook Boymans naar NEC.
Wat is Wijnaldum zijn status bij jullie eigenlijk? Ik vind hem eigenlijk al beter dan Gorter en nu lees ik ook dat er een nieuwe linksback is aangetrokken. Ik heb niet het gevoel dat Gorter snel gaat vertrekken dus dat is allemaal niet zo positief voor Wijnaldum.
Had ook lekker bij ons moeten blijven, had ie nu in de basis gestaan en ervaring op kunnen doen.
AZ maakt indruk (op papier) met de talentvolle aankopen en alleskunner Overtoom. Net als de ogenschijnlijke wederopstanding na de winterstop. Het lijkt haast een Phoenix die uit haar as herrijst.
Giovani (29 januari 2013)
Willie Overtoom heeft in januari eindelijk de stap omhoog gemaakt, AZ is zijn bestemming.
Ook andere clubs hadden belangstelling getoond, waaronder Malaga, Espanyol, HSV en Fulham.
Heeft AZ er juist aan gedaan om hem binnen te hengelen? Hij heeft op mij al aardig indruk gemaakt met waaronder een geweldige vrije trap tegen Roda JC. Alleen doet AZ er verkeerd aan om hem als linksbuiten op te stellen, het is absoluut een tien.
Had hem zelf liever gezien op tien bij Twente, die missen wel een creatieve middenvelder
Overtoom weet bijna elke bal bij de tegenstander in te leveren. Het zal er vast mee te maken hebben dat hij bij een nieuwe club speelt, waar het natuurlijk niet al te goed draait. Maar Berghuis deed het tegen ADO een stuk beter dan Willie heeft laten zien in AZ-shirt.
Ik vind inderdaad ook dat Overtoom hoort te spelen. Op 'tien' en Maher naast Henriksen. Tegen Roda was hij verschrikkelijk slecht. Keer op keer leedt hij balverlies en ook zn handelingssnelheid was veel te traag. Maakte wel een geweldige goal inderdaad.
AZ wil volgens de nieuwspagina's wederom een Mexicaan naar Nederland halen. Dit keer Hugo Ayala, een verdediger.
Altidore naar Sunderland lees ik.
Jack ( 6 juli 2013)
Altidore blijft toch een concurrent van Johannsson. Die laatste heeft een Amerikaanse achtergrond (is er in elk geval geboren) en heeft nu definitief de VS boven IJsland gekozen. Verstandig, als ie droomt van een WK-deelname.
http://www.vi.nl/nieuws/244460/AZ-di...n-Altidore.htm
Prima keuze, van beiden.
Lijkt me niet dat Avdic voor de basis gehaald wordt. Die Jóhannsson heeft een prima voorbereiding gespeeld als opvolger van Altidore.
VERBEEK ERUIT BIJ AZ
ALKMAAR - Gertjan Verbeek is ontslagen door AZ. Het ontslag hing al voor de fraaie 2-1 zege op PSV in de lucht.
Na de 2-1 zege op PSV zei Verbeek nog: "Ik ben met name tevreden over de manier van lef tonen. We brachten veel energie en de teamspirit was uitstekend."
Trainer lag slecht bij spelers
De oefenmeester lag erg slecht bij zijn staf en bij een groot deel van zijn spelersgroep. Het verwijt luidde voornamelijk, dat hij erg eigenwijs was en na beraadslagingen toch altijd zijn eigen plan trok. Ook zijn gedrag intern naar medewerkers werd niet gepruimd.
Het ontslag wordt vanmiddag om twaalf uur of half een nader toegelicht. Verbeek had nog een contract tot 2015 in Alkmaar. Verbeek trad in 2010 in dienst bij AZ. In 2009 werd hij ontslagen bij Feyenoord, feitelijk met dezelfde redenen als nu bij AZ.
Afgelopen zomer waren de verhoudingen ook al vertroebeld. De club hoopte de zaak op te lossen met een redelijk grote verandering van de spelersgroep. Tevergeefs, naar nu blijkt.
Resulaten positief
AZ staat momenteel vierde in de eredivisie, twee punten achter koploper PSV. Ook in de Europa League werd het eerste duel uit de groepsfase gewonnen. In Israël werd het 1-0 voor de Alkmaarders tegen Maccabi Haifa.
Kan het me helemaal voorstellen. Wat een enorme boerelul is dat.
Zou de druppel zijn dat ie die geblesseerde speler gisteren nog n tik gaf ? Hopelijk horen we weinig meer van m.
Dacht ff dat je cynisch was of zo, maar het is echt zo. Bizar. Wel prima voor Feyenoord. AZ kan er alleen maar op achteruit gaan. Benieuwd waar Verbeek terecht komt.
Behoorlijk opvallend, zo slecht deed hij het toch niet. Maar Verbeek is natuurlijk een bijzonder figuur en daar zal AZ op uitgekeken zijn.
Nee, het hele bericht. Dat hij ontslagen is. Dat is toch een vrij bizar moment. Europees gewonnen, door (met moeite, maar vooruit) in de beker, gewonnen van PSV én Ajax, prima positie op de ranglijst. Is toch wel de laatste waar je aan denkt dan die ontslagen wordt. Dus kon het ff niet plaatsen.
Wat een rare beslissing, dit gun ik 'm niet.
Denk dat er vanmiddag al een vervanger bekend wordt gemaakt, anders zou AZ dit wel extreem slecht timen.
Ik zou echt geen idee hebben wie daar nu de nieuwe coach moet worden. Het kan inderdaad alleen maar slechter gaan en de selectie is geen topkwaliteit. Ben benieuwd wie daar in gaat stappen.
Fred Rutten? Meulensteen? Altijd leuk dat speculeren.
Het is ook zo dom.... Haal je in de zomer allemaal spelers naar de wens van Verbeek, en dan ontsla je hem nu. Lijkt Palermo wel.
Vreemde timing, maar dit is natuurlijk wel de reden waarom Verbeek nooit kan renderen bij een wat grotere club. Overschatte trainer.
Overschat? Hij heeft wellicht een wat beroerde persoonlijkheid om bij een grote club te kunnen slagen, maar overschat lijkt me niet echt de juiste kwalificatie voor iemand die met AZ vorig seizoen de beker won en dit seizoen met een mindere selectie prima presteert. Ook bij Heracles prima gepresteerd. Dus overschat niet.
Wat moeten ze met Meulensteen? Die heeft nog nergens laten zien dat ie hoofdcoachwaardig is. Vind het een rare beslissing op basis van resultaten (al viel vorig jaar de competitie wel tegen), maar kan me wel heel goed voorstellen dat de groep een keer uitgekeken raakt op zo'n hork.
Het heeft absoluut niks met jou te maken maar ik noemde m altijd al de Wenger van Nederland, enorme jankmuil, altijd maar miepen over andere clubs en vaak ook nog s met de grootste onzin. Heel af en toe zei die iets wat enigzins zinnig was maar dat waren uitzonderingen.
Eindelijk. Hopen op een trainer die wel de poppetjes op de juiste plaats kan zetten.
Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)
Favorieten/bladwijzers