Zal wel Pastoor worden zeker. Niet echt een goed keus, maar goed. Denk dat een Rutten er beter past, die maakt spelers ook beter net als Verbeek dat kan.
Wil enkel aangeven dat wanneer je het over 'bijna degraderen' hebt je ook kunt zeggen dat ie bijna bovenaan de middenmoot/onderaan de subtop eindigde. Gezien het materiaal een positie waar je ze mag verwachten. Had vorig seizoen ook veel last van blessures in de selectie toch?
Je kan niet ontkennen dat Verbeek een goede trainer is. Heeft prima gepresteerd in zijn jaren bij AZ. Kwam altijd ver in Europa, ondanks zijn kleine selectie en heeft met de KNVB-Beker laten zien wel degelijk een goede coach te zijn. Alleen heeft hij ook nadelen, die soms erg kunnen tegenwerken. Maar verder is het een prima coach hoor.
Eigenlijk zelfde probleem als bij Feyenoord destijds. Daar werd hij ook zowat uitgekotst door de selectie. Het is een harde...
Hij is een goede coach voor een matige selectie met weinig verwachtingen. Zodra hij constant moet presteren en de spotlights enigszins op de club waar hij werkzaam is staan, kan hij niet meer wegkomen met zijn eigen gereide persoonlijkheid. Het is niet iemand die in een professionele, grote organisatie past.
Moet het lekker houden bij clubs als Heracles.
Moet je maar niet van PSV winnen...
LFCMokum (29 september 2013)
Lijkt me een enorm vervelend persoon om tegen je te hebben, maar dat moet geen reden zijn voor een ontslag. Achter de schermen zal ongetwijfeld wel het een en ander gebeurd zijn. Jammer, toch wel.
Vind ik geen goede vergelijking. Als Wenger ergens over zeurt is dat om zijn team te beschermen of om de kwalteit van het spel te verbeteren, terwijl het bij Verbeek vooral om ruzietjes gaat. Ik vind het raar dat men in Nederland zo negatief naar Wenger kijkt.
Maar ik kan goed begrijpen dat je Verbeek niet mag hoor, ik ben ook niet gek
Denk echt dat die situatie met die blessure gisteren aan het sleutelbeen alles in een stroomversnelling gebracht heeft. Als je echt zo moeilijk ligt bij de spelers groep zou dat de druppel geweest kunnen zijn.
Lekker voor Verbeek. Had de energie, die hij met het bemoeien met andere clubs, beter in AZ kunnen steken.
Anderzijds is het ook raar. AZ als PSV-Calimero in het klein, was een goeie match met zijn gehuil.
AZ heeft het een beetje hoog in de bol gekregen. Maf besluit zeg. De man is een hork, maar ook een vakman waar een middelmatig clubje als AZ heel blij mee mag mag. Benieuwd of ze nu Mourinho, Ancelotti of Guardiola gaan polsen.
Zo te lezen zijn ze afgeknapt op het karakter van de man, wat hij al zijn hele leven heeft en ook al jaren bij AZ toonde. En dan een ontslag als het seizoen 2 maanden loopt, de EL groepsfase behaald is en PSV na Ajax in Alkmaar over de knie ging. Ik vind het op zijn minst bizar te noemen.
Johan C (29 september 2013)
Haha, Verbeek zit volgens NOS teletekst 224 vanavond als gast bij Studio Voetbal. Mooie timing voor SV dus.
Laatste vijf duels AZ. 4 zeges, inclusief een overwinning op koploper PSV en een Europees uitzege. In topsport is het volgens mij belangrijk dat je resultaten haalt, de relaties tussen spelers en staf zijn ondergeschikt.
Het bestuur moet naturlijk naar de toekomst kijken en de kans inschatten dat AZ en Verbeek samen goede resultaten blijven halen. Kennlijk hebben ze dat negatief ingeschat, maar ik begrijp er geen zak van. Hij heeft geen wereldelftal, maar vierde plek is prima. Of zouden ze alleen naar 't doelsaldo hebben gekeken?
Inderdaad. Zoals al eerder genoemd, opmerkelijk. AZ zal straks met een verklaring komen, maar dat zal vast erg oppervlakkig blijven. Als Verbeek een klein jaartje rust wil nemen (kan ie mooi aan z'n boerderij knutselen) kan ie volgend jaar mooi bij H'veen aan de slag. Eerst als trainer, daarna als voorzitter. Lijkt me wel wat. Neem aan dat Van Basten na dit seizoen wel weer hogerop wil.
Waar ik iks van snap is dat er telkens maar naar de resultaten gewezen word. Dat staat er los van als je het maar bont genoeg maakt.
Laird (29 september 2013)
Geen groot conflict dus.Gertjan Verbeek begrijpt niets van zijn ontslag bij AZ. De oefenmeester werd zondagochtend aan de kant gezet in Alkmaar. Hij zou namelijk niet goed kunnen opschieten met de technische staf en zijn spelers.
De in Friesland wonende trainer gaf een eerste reactie aan de NOS. "Wel vreemd dat ik zelf weinig heb gemerkt van onrust onder de spelers. En de resultaten zijn goed", concludeerde Verbeek. Zaterdag nog versloeg AZ in eigen huis koploper PSV met 2-1. Ook in de Europa League waren de Alkmaarders goed van start gegaan.
Verbeek is zelf ook op zoek naar oorzaken voor dit onverwachte besluit. "Misschien is de houdbaarheidsdatum met mijn persoonlijkheid en trainingsaanpak tegenwoordig iets sneller verlopen." Desondanks blijft Verbeek collegiaal: "Ik wens de volgende trainer veel succes."
Gladde Chevin (29 september 2013)
Middelmatig clubje? Ik zie AZ juist als een club met een uitstekend beleid en een heel sterke directie die verstandige besluiten maakt. Verbeek is (was) daar slechts een onderdeel van, waarom zou hij groter zijn dan de club? Daarnaast heeft AZ de afgelopen jaren wel grotere trainers aan kunnen trekken.
(Sir Alex Ferguson is ook beschikbaar)
Stewart met tekst en uitleg op Nederland 1 nu.
Oh, dat was het alweer haha.
Verbeek bij studio voetbal vanavond. Leuk!
Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)
Favorieten/bladwijzers