Maher aast op transfer: "Wil stap hoger"
Adam Maher gaf afgelopen weekend al aan een club als Real Madrid zeker te overwegen. Inmiddels gaat de middenvelder van AZ verder: "Ik zou een stap hoger willen."
De pas achttienjarige Maher sluit niet uit dat hij zijn laatste wedstrijd in dienst van AZ al heeft gespeeld. "Ik sta open voor een transfer", zegt hij in De Telegraaf. "Ik heb al heel veel duels in AZ 1 gespeeld en ben sterker geworden. Ik zou een stap hoger kunnen en willen."
Volgens het talent zijn veel clubs geïnteresseerd. "Welke? Dat hou ik even voor me. Uit welke landen? Dan kun je alle landen noemen. Althans de grote voetballanden. En er zitten clubs tussen waar ik wel heen zou willen."
"Ik denk alleen na of het verstandig is, wil bij een nieuwe club wel aan spelen toekomen. Als er maar één andere speler is voor mijn positie, kan ik de concurrentie aangaan. Mijn voordeel is wel dat ik op alle plekken op het middenveld kan spelen."
De geboren Marokkaan, die zich maandag bij Oranje meldde, weet niet hoeveel hij moet kosten. "Of ik een gelimiteerde transfersom heb of dat AZ de hoofdprijs kan vragen? Geen idee. Dat is iets voor mijn zaakwaarnemer. Ik wil me nu op deze stage richten", aldus Maher.
Favorieten/bladwijzers